- fre 19 mar 2021, 15:48
#1436653
Vad det nu kan vara värt:
Jag har en V90 T6 Recharge Incription-Inscriptipon beställd som levereras vecka 21. Med en del extra paket men inte aktivt chassi med luftfjädring t.ex (som man kanske borde haft). Men annars hyfsat utrustad.
Jag är 187 cm lång. Ja V90 utan Cross Country är på gränsen till att kännas låg för en som som mig, men fungerar väl ganska OK. Utan dynförlängningen på framstolarna hade det varit hopplöst för min del att sitta nån längre sträcka i V90 förarsätet.
Litet mysterium för mig varför Volvo inte har elhybrid även på Cross Country av V90 men det finns nåt skäl förstås. Jag funderade lite på en V90 Cross Country men straffskatten som blir på en helt ny sådan de 3 första åren avhöll mig. Men kan du ta den så varför inte, en Cross Country har ett lite råare utseende och är högre förstås, som kan passa oss svenskar bra. Jag kommer nog mest glida på landsvägar och så, sällan skogsbilvägar. Ville ha elhybrid då jag kör nästan all körning mindre än de 56-57 km (i bästa fall) man kan köra på el med en V90 T6 Recharge. Skatt 360 kr per år är ju bra också, hur länge den nu är så låg... Statens elbilspremie b lev blygsamma 16500 för mig (hade för mig det var ca 24000 förut på en sån här elhybrid).
Jag kika lite i två tester av V90 T6 Recharge innan jag bestämde mig, dels Vi Bilägare nr 3 16 februari 2021 dels i auto motor & sport (2020-11-25 tro jag datum var på testet jag läste).
Jag provkörde V90 B4, V90 T6 Recharge men inte V90 Cross Country innan jag beställde en V90 T6 Recharge 2021:a.
Om man nu beställer en 2022:a får man lite bättre elräckvidd (upp till 61 km) och istället för Sensus får man Googles infotainmentsystem Android Automotive och OTA (over the air) uppdateringar samt vattenburen värmare istället för bränsledriven (en mycket välkommen nyhet).
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.