Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micklo
Tänkte slå ett slag för långmilare och ser gärna några fler inlägg och erfarenheter från dig med en långmilare!!

Min v70n -01 Har nu gått lite över 27000mil och är helt felfri, fullservad så klart... När jag köpte den för 3,5år sedan hade den gått 18000mil...
Billiga mil har det varit, jag har servat som man ska och bytt slitage grejer som te.x stötdämpare bak, bromsar och lite små saker... Inget allvarligt...

Omöljig att sälja om man inte vill skänka bort den, men den är värd mycket i mina ögon så länge jag har kvar den...
Man har väl gått i bilbytar tankar några gånger men det har "gått över"
Särskillt nu efter jag pratat med en bilhandlare och han sa att jag får ca 50 000:- i inbyte för min om jag köper en nyare.

Jag kör nog min v70 tills den rostar bort =)

Hur gör ni?
Användarvisningsbild
av greeeken
Micklo skrev:Tänkte slå ett slag för långmilare och ser gärna några fler inlägg och erfarenheter från dig med en långmilare!!

Min v70n -01 Har nu gått lite över 27000mil och är helt felfri, fullservad så klart... När jag köpte den för 3,5år sedan hade den gått 18000mil...
Billiga mil har det varit, jag har servat som man ska och bytt slitage grejer som te.x stötdämpare bak, bromsar och lite små saker... Inget allvarligt...

Omöljig att sälja om man inte vill skänka bort den, men den är värd mycket i mina ögon så länge jag har kvar den...
Man har väl gått i bilbytar tankar några gånger men det har "gått över"
Särskillt nu efter jag pratat med en bilhandlare och han sa att jag får ca 50 000:- i inbyte för min om jag köper en nyare.

Jag kör nog min v70 tills den rostar bort =)

Hur gör ni?
Ska du sälja den privat eller genom bilhandlare?
Genom bilhandlare ja då vet du själv att dom rånar dig.
Skulle nog lagt upp den på blocket eller liknande och kört med bilen tills någon hör av sig.
Gör ingen det så behåll den , den är ju felfri och går bra.
Det är klart alla vill ha en nyare bil, men fungerar den bra och ingen hör av sig. KÖR VIDARE o njut :D
av olson
Micklo skrev:Tänkte slå ett slag för långmilare och ser gärna några fler inlägg och erfarenheter från dig med en långmilare!!

Min 04 har rullat drygt 53000 mil...
av Micklo
53 000mil??????

Oj då... ja men då kan jag ju ha kvar min ett tag till :D

Hur "känns" din bil nu då?? Min börjar kännas lite "svampig" eller vad man ska säga... Ska iof kolla upp framvagnen med bussningar mm inom kort... Sen stör jag mig på små ljud från instrument brädan, knarr och lite små saker...

Följer du service intevallen??
av olson
Inge svamp, men vxl mellan 2an o 3 an e lite ryckigt. e väl de enda "felet". Ja den är servad ordentligt. Har vart taxi i sitt tidigare liv
Användarvisningsbild
av eiskall
Micklo skrev:53 000mil??????

Oj då... ja men då kan jag ju ha kvar min ett tag till :D

Hur "känns" din bil nu då?? Min börjar kännas lite "svampig" eller vad man ska säga... Ska iof kolla upp framvagnen med bussningar mm inom kort... Sen stör jag mig på små ljud från instrument brädan, knarr och lite små saker...

Följer du service intevallen??
Jag har knarr och knirr i instrumentbrädan på min S60 med 10200 mil :)
av Micklo
Hur är motorn på din fd taxi? Är den renoverad någon gång?

Var det någon förresten som läste i Bilsport för något år sedan om en 940 som mätaren gått runt på?? Man får köra på ett tag så kanske man får vara med där... Men inte för att man har 500hk under huven =)
av Thomas J
Min V70N-00 har gått 24500 mil full servicebok. Har haft lite småproblem som gasspjäll, databox,lmm men är nöjd ändå. Blir nog byte till våren och en nyare Volvo.
Användarvisningsbild
av Kliszow
För det första så spelar det ingen roll om bilen har gått långt eller ej man får ingenting hos bilhandlarna idag. Det är goda tider att vara bilhandlare, dåliga att vara kund. Min gamla bil en 740 turbo har rullat 128 000 mil "privat” 2 ägare går som en klocka. :wink:

Volvo S80 2,4

Volvo 740 turbo
Användarvisningsbild
av black
128000 mil? det var inte lite det..... har du haft den länge? samma motor?

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]