Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvofever
Jag tänkte sätta ett par stänkskydd bak på min V70-99:a
För att slippa få kofångarn blästrad på vintern av drivis och dubb.
frågan är hur gör man? Skall jag montera stänkskydden med självgängande skruv eller behöver jag nita fast dom?
Och är det någon som vet vad dom kostar?
Användarvisningsbild
av Phantom
Jag har inte monterat själv på min V70 utan det fanns redan monterat runt om. Men jag monterade själv på min V40 och det behövde inte nitas fast och var mycket enkelt att göra. Kostade inte många kronor för stänkskydden hos Volvo.
Är lite osäker, men jag har för mig att jag fick borra ngt hål för skruvarna i innerskärmen :???:
Användarvisningsbild
av uno83
Tror att du får borra/klippa bort de nitar som sitter där nu, och sedan nita fast stänkskyddet i de hålen med nya nitar.
av Addict
uno83 skrev:Tror att du får borra/klippa bort de nitar som sitter där nu, och sedan nita fast stänkskyddet i de hålen med nya nitar.
Bingo. Nya nitar ingår när man köper stänkskydden.
Bakhjulen behövs dock demonteras för att komma åt med popnittången, oftast.
av Fisketorp
Addict skrev:
uno83 skrev:Tror att du får borra/klippa bort de nitar som sitter där nu, och sedan nita fast stänkskyddet i de hålen med nya nitar.
Bingo. Nya nitar ingår när man köper stänkskydden.
Bakhjulen behövs dock demonteras för att komma åt med popnittången, oftast.
Vad kostade stänkskydd?
Användarvisningsbild
av uno83
Har bara köpt till fram, men dom kostar iaf runt 130kr/styck + popnitar. Bör väl vara nåt liknande bak.
Användarvisningsbild
av zingo
monterade just sådana på min -99:a för ett par veckor sedan, de kommer i en förpackning parvis med instruktion och nitar.
måste säga att det var ett enkelt ingrepp och passformen var faktiskt riktigt bra!
urborrning av "gamla" nitar sker bara i kofångaren (2st x2) så man är aldrig och borrar i någon plåt :)
här i halmstad kostade de 239 kronor.....
Användarvisningsbild
av uno83
Ok, jag köpte på Bilia i Segeltorp, då fick jag köpa nitarna separat (typ 4kr/styck). Så det kanske är lite olika på olika ställen.
Användarvisningsbild
av Eson
var ett tag sen man gjorde på gamla v70na men har för mig dom sitter endast med nitar:)
Användarvisningsbild
av Nexus
Eson skrev:var ett tag sen man gjorde på gamla v70na men har för mig dom sitter endast med nitar:)
Ditt minne stämmer bra :) :wink: De sitter bara med poppisar.

Jag beställde från Bilbolaget i Kalix d[…]

Eftermontera kupevärmare

Dom två systemen har inget med varandra att […]

Vdash

Aa det var ju riktigt tråkigt att höra […]

Jag kör på Sailun ice blazer wst3 xl […]