Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

poscarjr skrev: fre 19 feb 2021, 06:42 Innan du bestämmer dig till 100% så råder jag dig att leta upp en V90 med panorama och testa. Inte så mycket för känslan och looken i sig (där verkar du redan vara klar) utan för att taket sänks med ca 3 cm. På marginalen kan ju det vara avgörande om man är lång.
Menar du när man sitter i baksätet med jalusin fördraget för panoramataket att jag som är lång ev. kan slå i huvet?
Gäller samma problematik när man sitter fram också?
Eller är det uppefter sidorna av taket det blir trångt för huvet? Nån bild att visa så jag kan se var det är kritiskt att slå i huvet?
Liten luring...
/Bo
poscarjr skrev: fre 19 feb 2021, 06:42 Innan du bestämmer dig till 100% så råder jag dig att leta upp en V90 med panorama och testa. Inte så mycket för känslan och looken i sig (där verkar du redan vara klar) utan för att taket sänks med ca 3 cm. På marginalen kan ju det vara avgörande om man är lång.
Jag är 191 cm och har inga problem i baksätet.
bem skrev: fre 19 feb 2021, 08:09
Menar du när man sitter i baksätet med jalusin fördraget för panoramataket att jag som är lång ev. kan slå i huvet?
Gäller samma problematik när man sitter fram också?
Eller är det uppefter sidorna av taket det blir trångt för huvet? Nån bild att visa så jag kan se var det är kritiskt att slå i huvet?
Liten luring...
/Bo
Jag vet inte - har bara läst kommentarer här på forumet där man avstått panorama av just den orsaken. Med mina 180 cm är det en icke-fråga.
Tänkte bara varna för detta men hoppas du kan hitta en med panorama hos nån handlare i närheten.
bem skrev:Jag är 187 cm lång. Nån med panoramatak som har den längden eller mer och klarar sig utan att slå i huvudet?
Bo
Jag svarade nyss nedan att jag är 191 cm och har inga problem.
Är man lång så kan man få problem med takhöjden. Blir lägre för huvud. Ett tips är att provsitta någon med taklucka både fram och bak i bilen. Men visst ser det lite lyxigt ut och passar bra på bilen. Jag har då aldrig haft problem med låskistor på min V90 CC eller Xc70 heller för den delen. Och dem står mest ute och jag bor i Dalom. Så nog har vi en hel del vinter.... Har läst att det är fler märken än Volvo som råkar ut för att det fryser någon gång. När bilarna hade nyckelhål frös det ju betydligt oftare vill jag minnas.
rylle skrev: fre 19 feb 2021, 15:41 Gick ut och satte mig i baksätet igen, i kyrkbänksposition och min "nya" upplevelse är att C stolpen är närmare, sluttar in från sidan, än taket. Och det är helt klart skillnad mot t.ex. V70n som var betydligt "klossigare" :-)
Bra info!
Tack,
Bo
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

98 oktan - er også skånsom mot drivsto[…]

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]