- ons 26 maj 2021, 19:30
Som sagt så fick jag ihop allting till slut. Men sen blev det nya bekymmer!
Precis som jag skrev för några månader sedan i tråden så har bränslepumpen slutat fungera igen! Pumpen i sig är det inget fel på för den går när jag direktmatar. Det kommer ingen ström fram till reläet, och bilen startar inte när jag direktmatar pumpen, så jag gissar att det är något i boxen som inte vill samarbeta (spridare som inte öppnar)?
Jag har jobbat på bilen några dagar (bytt AC-kondensor, rengjort intercooler samt gjort lite motorvätt, men kan inte tycka att jag rört något i elen annat än kontakterna i AC-givarna samt lyktornas anslutning (plockade ut dem för åtkomst). Bilen har fått stå och torka ett par dagar efter motortvätten och jag använde aldrig högtryck. Batteriet var urkopplat hela tiden. Även provat med en annan bränslebox (94 B230FD) men pumpen gick inte då heller. Usch för elfel...
Förra gången så lagade bilen sig själv så fick aldrig veta vad det var för fel. Tog in den i värmen och laddade batteriet och sen gick den fram tills nu utan konstigheter. Någon som har en minsta tanke om var jag ska leta??
Kör 240 DL -86 och 960 3.0 -97