- tor 18 feb 2021, 10:02
#1430747
Hade det varit ett reellt spänningsfall så borde alla moderna laddare ha problem att ladda färdigt via anslutningspunkterna i motorrummet, vilket jag aldrig upplevt eller hört talas om.
/Thomas
Rejser99 skrev:Det var inte så jag menade, men jag förstår att du tolkade det så.Jag har verkligen svårt att tro att du skulle ha spänningsfall på anslutningspunkterna i motorrummet vid normal laddning eller spänningsmätning. Att det inte är speciellt bra att mäta batterikondition med hjälp av urladdning via dom är ju inte så otroligt då det är några meter kabel, men ren spänningsmätning borde vara helt problemfritt.
Jag menade att hade jag en eyelet kopplad direkt på batteriet så visar den antagligen inte rött hela tiden, men där får jag inte ladda.
Jag ska flytta över den till en annan bil där man får ladda direkt på batteriet och byta till en utan lampa på Volvon. Blir bara arg när den blinkar rött hela tiden.
Hade det varit ett reellt spänningsfall så borde alla moderna laddare ha problem att ladda färdigt via anslutningspunkterna i motorrummet, vilket jag aldrig upplevt eller hört talas om.
/Thomas
Insert punchline here !_____________________________