- fre 12 feb 2021, 15:06
Sen kan man alltid debattera om det är snålt eller inte att inte få två svarta. Den orangea har i vart fall sin plats i vår familj där jag har en son som håller på att ta körkort. Känns bra att veta att jag har möjlighet att stoppa honom från att försöka "toppa kärran". (Upp till 180 dårå men det är ju en annan diskussion...)
Fattiglapp skrev: ↑fre 12 feb 2021, 14:21 Enligt Volvos egen information har de samma funktion utöver att man kan lägga begränsningarna. Längre ner på samma sida står det att profiler inte kan sparas utan hjälp av vanlig nyckel, dvs de är inte alls samma. Noll koll på sin egen konstruktion.När du redigerar Care Key-profilen som är kopplad till den orangea nyckeln måste du även ha den svarta fjärrnyckeln med dig i bilen. Om du struntar i att sätta begränsning så kommer den orangea nyckeln att funka som den svarta. Det enda du inte då kan göra med den orangea är att byta (eller ändra i) profil vilket är fullt logiskt tycker jag.
Jag mailar med min säljare som i dag skulle lägga beställningen till Volvo. Jag vill ha två riktiga nycklar. Care key i all ära, men vilken klant som helst, även en Volvoanställd, borde förstå att skall man spara är det care key som skall ryka, inte tvärtom
Sen kan man alltid debattera om det är snålt eller inte att inte få två svarta. Den orangea har i vart fall sin plats i vår familj där jag har en son som håller på att ta körkort. Känns bra att veta att jag har möjlighet att stoppa honom från att försöka "toppa kärran". (Upp till 180 dårå men det är ju en annan diskussion...)
V90 CC B4 AWD MY2021 Birch Light
Tidigare:
V70 D4 VEA FWD Man Summum BE MY2014 Savile Grey
V70 D5 FWD Man Summum MY2006 Silver
V70 GLT FWD Man Classic MY2000 Silver
Tidigare:
V70 D4 VEA FWD Man Summum BE MY2014 Savile Grey
V70 D5 FWD Man Summum MY2006 Silver
V70 GLT FWD Man Classic MY2000 Silver