- tor 11 feb 2021, 23:02
Börjat använda motorvärmaren igen, inte särskilt mycket senaste åren men hittade ett smart trådlöst inkopplingsalternativ via Verisure Smartplug så blivit mer på sistone pga extremt smidigt.
Bilen, en S80 -07 med B5254T6 motor och AWTF-80 SC växellåda.
Utan motorvärmare: startar alltid direkt oavsett utetemp, bara drar runt ett par varv på starten och igång. Klockrent. Alltid.
Men: om jag tex som nu i -10 har igång motorvärmaren (Kalix slangvärmare) två timmar och sedan ska köra iväg så startar motorn men dör direkt. Upprepar, samma sak igen. Tredje försöket, går litet längre på starten och drar igång normalt.
Har jag motorvärmaren igång låt säga fyra timmar, inga problem. Inte heller om jag inte använder den alls.
Batteriet är nytt, fulladdat.
Har någon några teorier vad detta kan bero på?
Bilen, en S80 -07 med B5254T6 motor och AWTF-80 SC växellåda.
Utan motorvärmare: startar alltid direkt oavsett utetemp, bara drar runt ett par varv på starten och igång. Klockrent. Alltid.
Men: om jag tex som nu i -10 har igång motorvärmaren (Kalix slangvärmare) två timmar och sedan ska köra iväg så startar motorn men dör direkt. Upprepar, samma sak igen. Tredje försöket, går litet längre på starten och drar igång normalt.
Har jag motorvärmaren igång låt säga fyra timmar, inga problem. Inte heller om jag inte använder den alls.
Batteriet är nytt, fulladdat.
Har någon några teorier vad detta kan bero på?
- By Okalettos