- sön 31 jan 2021, 21:06
Det tycker jag låter absolut vettigt om du inte vill slänga upp pengar på T6. En till sak att räkna med att diesel inte är borträknat utan tvärtom går köra på HVO och klarar övergången till förnybart väldigt bra. Den kommer inte att försvinna på ett bra tag och kommer att vara attraktiv på begmarknaden i många år framöver. Bensinens framtid är mer tveksam och överlever egentligen pga hybridbilarna. Rena bensin, nja...
Blueberrry skrev:Många kloka tankar.
Själv har jag gång avstånd till arbetet men visst det finns laddmöjlighet där ,värre är det för andra hälften där finns inga laddmöjligheter.
Liknande byggd t6 te är hundratusen dyrare och det ska man på något sätt tjäna in.
Man vet aldrig framtiden för hybrider och visst diesel är ju bort inom några år (på nya bilar)
Ren el javisst är kanske framtiden men svårt med alternativ när man behöver en viss dragkapacitet av bilen(och ladd möjligheteri dagsläget)
Bilen som jag har på gång
#B4 Awd Inscription
#Förarstöd
#Teknikpkt med 360 kamera
#Ljuspkt
#Motorstolpkt
#Drag
#Glastak (kanske är onödigt)
Det tycker jag låter absolut vettigt om du inte vill slänga upp pengar på T6. En till sak att räkna med att diesel inte är borträknat utan tvärtom går köra på HVO och klarar övergången till förnybart väldigt bra. Den kommer inte att försvinna på ett bra tag och kommer att vara attraktiv på begmarknaden i många år framöver. Bensinens framtid är mer tveksam och överlever egentligen pga hybridbilarna. Rena bensin, nja...