NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej, samma vinter som sommar.
195/65/15 som är original.
Däcktrycken enligt bilen ska vara 2.8 bak och 2.5 fram har jag för mig vid full last. Jag har bilen tungt lastad bak.
Däckfirmans rekommendation var iaf att ha 3.0 året runt. Eco-tryck.
Men som sagt detta har inget med styrningen att göra. Du förstår inte själva känslan och symptomen jag försöker förklara.
Besiktigade bilen för någon vecka sedan.
Hör o häpna bilen blev godkänt utan några anmärkningar.
Det enda som teknikern nämnde var att det hade börjat att bli lite glappt i spindelledan höger fram.

Men det verkar som om jag kommer att behöva byta styrservopumpen igen. Då kommer jag att uppdatera till den nya designen och även göra kabelingreppet.
Det är alldeles för obehagligt att köra bilen i högre farter då däcken får för sig att svänga trots att ratten är rak.
Det är som om trycket kommer och går. Eftersom pumpen ger ifrån sig ett högfrekvent ljud när man belastar så anar jag att det är nåt med pumpen. Då nivån är mellan MIN o MAX i behllaren.

Visar det sig efter att jag har bytt att det inte fixade felet så har jag iaf bytt och jag har gjort mig av med expansionskärlet jag är less på.
Då är det något med styrväxeln isåfall. Har läst något om någon ventil där.

Jag ska först skruva ur säkringen så att pumpen inte startar för att köra runt så ett tag o se hur bilen beter sig.

Tyvärr så är det samma fel p&ar[…]

Letar oljetryckmätare

Har någon sett om det finns någon smid[…]

Felkod 322 - B230f LH2.4

hehe, ja det skrev jag inte. Jag har nollat felkod[…]

Och jag har svårt att se att en liten mot[…]