Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av GrandDanoise
C.W. skrev:då kan den här tråden således låses och glömmas för all framtid
tack o hej
leverpastej
Sist det var nån som föreslog det så blev det "NEJ" av moderatorn - trots att det handlar om bondfångeri och försäljning... :???:

/D
Användarvisningsbild
av Tjuren59
Hur sparar man 100:-/tankning?
Jag tankar alltid fullt och det brukar kosta ungefär samma.
Men att man inte behöver tanka lika ofta kan det väl betyda?
Användarvisningsbild
av Barkbiten
Jag vet det absolut bästa sättet att spara en hundralapp vid tankning!

Åk till MORA i Dalarna!

Helt galna priser där på både diesel och bensin. Har passerat där flera gångner nu senaste månaderna, och av någon konstig anledning har jag nästan varje gång haft knappat 5-10 liter kvar i tanken.

En kompis som passerade igår hälsade att bensinen kostade 9.93 kr/liter och att diesel kostade 8.84 per liter (plus ev. drivmedelskortrabatter som man har själv).

Det är sjukt. Andra stationer tog ju igår bra mycket över 11 kr litern för diesel tex.

Så tanka 70 liter i Mora så sparar du mer än 100 kr per tank. Tydligen har de haft drivmedelskrig där i ett halvår. Sveriges billigaste mackar?

Hade man lastbil elller grävmaskin så skulle man ju jubla.
Användarvisningsbild
av vetten
Hej :)
Snälla ADDE kan vi inte hänga på det där berömda hänglåset här och nu som du ju har hotat med tidigare men som jag tyckte att du skulle glömma pga. av det "Fria ordet" Men är det inte dags nu ADDE :?: HÄNGLÅS PÅ (W) jag tycker faktiskt att det där inlägget om att tanka billigt i Mora känns mer seriöst 8) än dom där "Pyramidpillerna" som han Bengt "bdp003" försöker sälja på oss och jag vet eftersom jag har testat både på min 480turbo med optimerad motor och dessutom på två av mina andra bilar och vad hände :?: jo exakt vad ni tror nämligen "NOLL" ingen skilnad utan ibörjan då jag verkligen hoppades och trodde att det skulle funka :shock: Men som jag har skrivigt tidigare så vet ni mitt utfall nämligen att.....nä.... i mina bilar så blir det faktiskt mest ekonomiskt att tanka 98 oktan även om den kostar 30öre mer än 95 :!:
Men SNÄLLA ADDE :shock: LÅS :shock:
av Addekarlsson
Jag tycker nästan tråden ska få leva kvar, eftersom den äntligen börjar bli lite seriös. :D
Men visst, tråd om bensinpriser finns det redan.

Så vi tar väl och hänger på ett hänglås nu.
Tycker ni det är helt fel, skicka pm till mig eller annan moderator, och motivera varför det är fel att låsa denna tråd.

Mvh/ Adde
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36

Lägger till en bild. Vad sitter där inn[…]

Generator laddar ej batteriet

Det kanske den gör, testar väl att l&oum[…]

Nästa elbil från Volvo?

Zeekr går upp till 900V på många[…]