Har inte läst alla kommentarer, men det hindrar mig inte från att bidra med mina åsikter.
I stort sett är jag nästan helt nöjd med min V60-21.
Dock en del saker jag ogillar.
För det första hatar min ryggrad att den är låg

Några veckor efter beställning så pajade tre kotor i ryggen. Dock eftersom jag anser den vara snygg som fan så lät jag beställningen ligga även om en XC60 hade varit ett bättre val. V60/S60 är de enda volvosarna som har rätt proportioner anser jag.
Pekskärmen är en trafiksäkerhetsmässig katastrof oavsett om den är trendig och modern. Man måste ta blicken av vägen för att manövrera den.
Lite mindre illa är att Spotifyappen har våldsamma bekymmer att komma ihåg var i spellistan den befann sig sedan förra bilfärden. Hur kan detta vara ett problem?
Sedan irriterar jag mig på att flera minuter efter start av bilen så är intervallen på blinkersljuden oregelbundna. Hur svårt är detta att fixa?
Lite väl hög bensinförbrukning, men det får man väl ta när man köper en B5. Mindre tank än föregående V70 D4 hjälper ju till att göra så det märks.
Utöver detta så skulle jag nog aldrig vilja gå tillbaka till V70. Allt annat är till det bättre.
Jag just ja. Pilot Assist är ju en "mittlineskörare" utan dess like. Har inte kollat om det går att ställa in, men det känns ju som att man är på väg att frontalkrocka med lastbilar.
/Johannes