Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Det jag länkade till är 16" för nya V60 B3.
av Javerhammar
Bara genom att titta på bromsoken fram så tror jag att 18" är det minsta som går att ha på V60CC B4, ser ut som att oken i princip är kloss mot insida fälg.

Det adaptiva led ljuset är också riktigt bra efter justering!
Ljudet med HP är helt ok för vad det är, en betydligt jämnare frekensgång än många konkurrenter och jag saknar inte sub som jag hade i förra bilen.

En fin touch är mjukstart av elhissarna, har kanske ingen praktisk betydelse att de startar lite långsamt för att sedan öka hastigheten.

Fjärrstart av motorn är en fantastisk sak vid den här tiden på året, misstänker att det funkar riktigt bra på sommaren också!
av Dundermuppen
Har inte läst alla kommentarer, men det hindrar mig inte från att bidra med mina åsikter.

I stort sett är jag nästan helt nöjd med min V60-21.

Dock en del saker jag ogillar.

För det första hatar min ryggrad att den är låg :-) Några veckor efter beställning så pajade tre kotor i ryggen. Dock eftersom jag anser den vara snygg som fan så lät jag beställningen ligga även om en XC60 hade varit ett bättre val. V60/S60 är de enda volvosarna som har rätt proportioner anser jag.

Pekskärmen är en trafiksäkerhetsmässig katastrof oavsett om den är trendig och modern. Man måste ta blicken av vägen för att manövrera den.

Lite mindre illa är att Spotifyappen har våldsamma bekymmer att komma ihåg var i spellistan den befann sig sedan förra bilfärden. Hur kan detta vara ett problem?

Sedan irriterar jag mig på att flera minuter efter start av bilen så är intervallen på blinkersljuden oregelbundna. Hur svårt är detta att fixa?

Lite väl hög bensinförbrukning, men det får man väl ta när man köper en B5. Mindre tank än föregående V70 D4 hjälper ju till att göra så det märks.

Utöver detta så skulle jag nog aldrig vilja gå tillbaka till V70. Allt annat är till det bättre.

Jag just ja. Pilot Assist är ju en "mittlineskörare" utan dess like. Har inte kollat om det går att ställa in, men det känns ju som att man är på väg att frontalkrocka med lastbilar.

/Johannes
Användarvisningsbild
av Micce1980
Dundermuppen skrev: Jag just ja. Pilot Assist är ju en "mittlineskörare" utan dess like. Har inte kollat om det går att ställa in, men det känns ju som att man är på väg att frontalkrocka med lastbilar.

/Johannes
Kan ju bli lite väl mycket spänning i vardagen av det där ;-) Den jag hade som lånebil var klockren där, den låg f-n prick i mitten av vägen på i alla möjliga hastigheter. Det var jag som hade för vana att ligga lite till vänster men den rättade mig
av Favazza
Egentligen inget att klaga på. Helnöjd.

Men som några varit inne på finns det detaljer, men inget som jag på stör mig nämnvärt på:
* Autopiloten - grym och använder den ofta, men känns som man ligger väldigt nära mittlinjen ibland
* Spotify-appen kanske skulle uppdateras. Står ofta buffrar så man får byta låt manuellt när en är slut (ibland)
* Förbrukningen - drar en del, men det är ju inget nytt så kan inte klaga på det egentligen
av Lövet
HåkanB skrev:Den så kallade 4-hjulsdriften är rena skämtet. Borde heta 2+2-hjulsdrift. Fram och bak verkar inte samspela alls.
T6TE/T8?
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på all[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]