Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cokeisit
Ärligt talat är det ofattbart att problemet finns på en bil utvecklad och tillverkad i Göteborg.

Jag bor själv på västkusten och åkte upp till fjällen. Lät bilen stå i kylan ner till -26C i fem dagar innan jag försökte komma in i den. Hur svårt kan det vara att själva genomföra detta test?

Kan inte fatta att detta problem finns kvar på MY21 som fanns på MY18 (där de ändå fixade det med ett gummiskydd på låskistorna).

Är detta tacken för att man beställde en dyr bil mitt under värsta Coronahysterin när andra kunder avbeställde sina bilar? Första gången en säljare behandlat en köpare som en värdefull kund när andra kunder drog, önskar att Volvo tänkte lite länge än till nästa kvartalsrapport.
av jfors
Cokeisit skrev:Kan inte fatta att detta problem finns kvar på MY21 som fanns på MY18 (där de ändå fixade det med ett gummiskydd på låskistorna).
Upplevde du att ditt problem försvann på din MY18 efter de lagt till gummiskyddet eller fick du aldrig möjlighet att "testa" efter att de fixade det? Det skyddet måste ju finnas på din MY21 också för annars så är dom ju, som någon annan sa, enorm snåla/dumma eller långsamma med att införa en fix i sin produktionslina.
av Cokeisit
jfors skrev:
Cokeisit skrev:Kan inte fatta att detta problem finns kvar på MY21 som fanns på MY18 (där de ändå fixade det med ett gummiskydd på låskistorna).
Upplevde du att ditt problem försvann på din MY18 efter de lagt till gummiskyddet eller fick du aldrig möjlighet att "testa" efter att de fixade det? Det skyddet måste ju finnas på din MY21 också för annars så är dom ju, som någon annan sa, enorm snåla/dumma eller långsamma med att införa en fix i sin produktionslina.
Dessvärre var det inte lika kallt förra året när jag var i fjällen, eventuellt var det inte riktigt lika regnigt innan kylan kom heller.
av jfors
Jag får ju problem med min här hemma i Göteborg nu så för min del så räcker det med -5 för att låsen på min V90 skall frysa :mad:
av Cokeisit
jfors skrev:Jag får ju problem med min här hemma i Göteborg nu så för min del så räcker det med -5 för att låsen på min V90 skall frysa :mad:
Man undrar ju hur varmt de har ute på Hisingen om de aldrig har fått felet under utveckling och test av bilarna Bild
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Samma skit på min my18, på gamla v70 kunde man se grejen som krånglade o smörja på extra med fett på den. Så ingen som vet den exakta svaga punkten så man kan göra något? Båda bakdörrarns jävlas trots en dusch med wd40 i helgen. :-o
av jfors
Problemet är ju det kan vara så illa att dörren inte går att öppna vare sig inifrån eller utifrån och då är det ju svårt att komma åt att smörja. Vänta på våren känns ju inte som en rolig lösning direkt...
Användarvisningsbild
av Paglar
Bakdörrarnas lås frös fast förra veckan men jag fick in bilen i varmgarage och tinade upp dem samt sprayade på 5-56-olja.
Dagen efter frös de fast igen, så ytterligare ett par dygn i varmgarage och mer 5-56. I dag har de funkat igen fast då var det ju bara -5°C.
Eftersom jag haft problemet på tidigare SPA-bilar och fått låsen bytta på dem så bokade jag verkstadstid direkt och får förhoppningsvis låsen bytta på fredag.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 37
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]