Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Att hela fronten är i plast på V90 har jag ju koll på sedan länge men i kväll inser jag att även framskärmarna är helt i plast. Bra för då kan man ju glömma rost, till exempel i skärmkanterna. :-) Nackdelar?

Har ägt bilen i tre år drygt och det är först nu jag konstaterat detta. :-o

Hälsningar
Henry
av AndS
De reparerar ändå med spackling eller så blir det skärmbyte, så samma jobb ska utföras.
av McDonald
Henry_Fågeljazz skrev: fre 29 jan 2021, 21:47 Att hela fronten är i plast på V90 har jag ju koll på sedan länge men i kväll inser jag att även framskärmarna är helt i plast.
Du har fått det om bakfoten....
Alla skärmar till alla Volvo-bilar är i aluminium ( tillverkas i Olofström )
av least
Henry_Fågeljazz skrev: fre 29 jan 2021, 21:47 Att hela fronten är i plast på V90 har jag ju koll på sedan länge men i kväll inser jag att även framskärmarna är helt i plast. Bra för då kan man ju glömma rost, till exempel i skärmkanterna. :-) Nackdelar?

Har ägt bilen i tre år drygt och det är först nu jag konstaterat detta. :-o

Hälsningar
Henry
Plast i framskärmarna, eller är framskärmarna i plast menar du?
V90s framskärmar är av aluminium, med inre klädnad av plastmaterial.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Skrapa lite med en morakniv i ett undanskymt hörn så ser du ;-)
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Det var som fan. Jag har nog gjort en felbedömning. :-/ Känns verkligen som plast men det stämmer nog inte. Aluminium verkar troligare. Ska åka till Olofström och kolla någon dag. :-) Känner en snubbe som jobbar där.

Hälsningar
Henry
av least
Känns som plast? Var känner du egentligen, och med bar hand?
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Knackar på ytan och det låter plast. Känner på främsta delen mot strålkastaren och det känns verkligen som plast... :-/

Håller mig dock till att det är aluminium som gäller! 8-)

Vänliga hälsningar
Henry
av V70_2005
Dom är väldigt tunna (0,7mm har jag för mig) och i aluminium så det känns nästan overkligt när man trycker på dom, väldigt mjuka. Förstår att man kan få för sig att det är plast.
B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]

Bakbok? Tog ett tag att förstå men du […]

Xc60 Polestar vinterdäck?

Vinterdäck som passar finns det gott om, f&au[…]

Givare höger fram V60 2014??

IMG_8766.JPEG IMG_8765.JPEG Hittade dett p&ari[…]