Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Att hela fronten är i plast på V90 har jag ju koll på sedan länge men i kväll inser jag att även framskärmarna är helt i plast. Bra för då kan man ju glömma rost, till exempel i skärmkanterna. :-) Nackdelar?

Har ägt bilen i tre år drygt och det är först nu jag konstaterat detta. :-o

Hälsningar
Henry
av AndS
De reparerar ändå med spackling eller så blir det skärmbyte, så samma jobb ska utföras.
av McDonald
Henry_Fågeljazz skrev: fre 29 jan 2021, 21:47 Att hela fronten är i plast på V90 har jag ju koll på sedan länge men i kväll inser jag att även framskärmarna är helt i plast.
Du har fått det om bakfoten....
Alla skärmar till alla Volvo-bilar är i aluminium ( tillverkas i Olofström )
av least
Henry_Fågeljazz skrev: fre 29 jan 2021, 21:47 Att hela fronten är i plast på V90 har jag ju koll på sedan länge men i kväll inser jag att även framskärmarna är helt i plast. Bra för då kan man ju glömma rost, till exempel i skärmkanterna. :-) Nackdelar?

Har ägt bilen i tre år drygt och det är först nu jag konstaterat detta. :-o

Hälsningar
Henry
Plast i framskärmarna, eller är framskärmarna i plast menar du?
V90s framskärmar är av aluminium, med inre klädnad av plastmaterial.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Skrapa lite med en morakniv i ett undanskymt hörn så ser du ;-)
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Det var som fan. Jag har nog gjort en felbedömning. :-/ Känns verkligen som plast men det stämmer nog inte. Aluminium verkar troligare. Ska åka till Olofström och kolla någon dag. :-) Känner en snubbe som jobbar där.

Hälsningar
Henry
av least
Känns som plast? Var känner du egentligen, och med bar hand?
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Knackar på ytan och det låter plast. Känner på främsta delen mot strålkastaren och det känns verkligen som plast... :-/

Håller mig dock till att det är aluminium som gäller! 8-)

Vänliga hälsningar
Henry
av V70_2005
Dom är väldigt tunna (0,7mm har jag för mig) och i aluminium så det känns nästan overkligt när man trycker på dom, väldigt mjuka. Förstår att man kan få för sig att det är plast.

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]