Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ni som har monterat fast Comfort Connect-kabel från batteriet med åtkomst från utsidan, vart har ni monterat? Jag överväger antingen någonstans i grillen eller nedre delen av kofångaren, alternativt allra smidigast uppe i baljan i vindrutans nederkant, till exempel längst ut på förarsidan där jag har närmast mitt uttag.
Som så många andra har jag monterat min här, i torkardiket.
Ladda.jpg
Ladda.jpg (792.62 KiB) Visad 761 gånger
Min CTEK Eyelet ligger mellan luftboxen och säkringsdosan, sen lägger jag laddaren på torkaren och drar laddarens sladd där emellan.
Funkar utan konstigheter, laddar med stängd huv och låst bil.
sbf skrev:Är den fast monterad där eller ligger den bara där löst upp från batterilådan?
Fast monterad. Fastsatt i "snöskyddet" på motorhuven. Man behöver alltså inte öppna huven för att koppla in laddaren. Lägger laddaren som på bilden. Fördel är att man ser dioderna för laddningsstatus när man kommer till bilen.
Det fick bli så här. Gummigenomföring, generöst med kabel inuti batteriboxen, och snabbkoppling på insidan så man kan lägga undan locket vid behov. Nås enkelt från utsidan nere i vindrutebaljan.

Men man får passa sig så kabeln inte skaver mot lacken, den är rysligt hård så här års. Jag lägger en mikrofiberduk mellan kabeln och lacken när den är monterad.
D5B8DA65-24D4-42E2-A770-F782FBF338EE.jpeg
D5B8DA65-24D4-42E2-A770-F782FBF338EE.jpeg (641.54 KiB) Visad 638 gånger
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]