Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Falk
:oops: Sorry, lite OT här...

Brainded skrev:Falk: Är du hockeytränaren Lasse Falk i Bromma? ...
mvh
Anders
Nä, jag är totalt oinsatt i hockey.
Det finns ett gäng personer med samma vackra namn i Bromma. 8)
Användarvisningsbild
av Barkbiten
Haha..ja har man en sådan knapp installerad eller allvarligt funderar på att installera en dylig så kan man ju gissa att gasfoten är lite tyngre än genomsnittet :)

Och sen det där med att tacka med back-ljusen...det är ju lite scary på en vanlig bil - så sant! Men förr vet jag att många med externa backsljus använde just dessa för att tacka. Har dock inte sett detta nu på länge, så det kanske är blinkers som gäller.

Men hehe...grubblar man allvarligt på att installera en egen knapp för "tackning" så är det mycket roligt.
av 9070
Ang bromsljuset. Här är en sida du kan kolla in http://www.nicetech.se/index.php?cPath=67_71

Men jag har sett ett annat företag som också håller på med dessa bromsljus. Återkommer

Men fortfarande vill jag ha mer info om TACK blinknings knappen
av volley
Brainded skrev:Hör väl egentligen inte hit men jag såg en saab som efter omkörning tackade genom att blinka med backljusen, det var lite scary :shock:
Det brukade jag göra med en gammal 240. =) Backljuset tändes när växelspaken förts tillräckligt långt till vänster, men växeln började inte gå i förrän man även började föra spaken framåt.

Those were the days.. :roll:
Användarvisningsbild
av Ason65
Backe hade en variant i sin ljudbyggarbok men hittar inget på hans sida.
Användarvisningsbild
av Paperboy
Jag hade ett sådant relä i min bil tidigt 90-tal, "Tackotack" hette det och såldes här i Göteborg på en bilutrustningsfirma som heter HCJ. Har dock inte sett det på senare år någonstans tyvärr så lycka till i ditt letande
av 9070
Tack Paperboy.

Skall verkligen försöka luska fram mer info om "tackotack" knappen. Kanske någon som har en sådan liggandes någonstans?
Hoppas på fler svar angående denna knapp
Användarvisningsbild
av Pliind
VAD I... nu börjar jag bli trött på detta tjat om Whipflash.. det är OT och har nu tagits bort! HÅLL er till topic!!
av 945S
Att blinka hö-vä-hö är väl tämligen accepterat som tack efter t ex en omkörning. Att blanda in varningsblink (båda samtidigt) känns aningen förvirrande tycker jag. Varningsblink betyder för mig just varning (för stillastående fordon, kö, eller "sätt på ljuset!" eller dyl).

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]