Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
StefanN skrev:Med tanke på att 90% av alla nya Volvo inte körs av ägaren (leasinbolaget) så spricker teorin.
Lite så är det när det gäller Volvo och andra märken och dess modeller som oftast är förmånsbilar.
Men hellre lite fler ägare som sköter den än bil med bara en ägare om denne misskött sitt ägande.
Användarvisningsbild
av apersson850
När det gäller folk som tar ut den nya bilen som förmånsbilar, så stämmer det säkert. Men för mig, som köpt några nya bilar privat, vill jag nog påstå att jag är mer petig än den som tar över bilen som andra ägaren.
av Lövet
Det här att det skulle finnas någon slags etablerad sanning i att förmånsbilar sköts sämre än privatbilar är bara gamla myter. Förväxla inte förmånsbilar med poolbilar, tjänstebilar och liknande. Det är nåt helt annat.
Användarvisningsbild
av MartinS
apersson850 skrev: ons 23 dec 2020, 11:31 När det gäller folk som tar ut den nya bilen som förmånsbilar, så stämmer det säkert. Men för mig, som köpt några nya bilar privat, vill jag nog påstå att jag är mer petig än den som tar över bilen som andra ägaren.
Är du petigare med din äldre bil som du köpte ny jämfört med den nyare som du köpte begagnad?
av Leafs
Jag "riskerar" att hamna i Volvoträsket igen. ;-) Eftersom jag vill ha AWD så kommer det i så fall att bli en 5 cyl diesel. Vad säger forumets expertis om dessa femmor som sitter i XC70/XC60/V70 är de lika skottsäkra som det sägs rent allmänt?

Man har ju fortfarande i minnet drivremsproblematiken som kan slakta en motor på mindre än en sekund. Eller de som skenar sig till döds p.g.a. fel oljenivå. (Ägarrelaterat kanske förvisso?) Är en D4/D5 2016 ett stabilt köp?
av UnleashFusion
Leafs skrev: tor 24 dec 2020, 21:48 Jag "riskerar" att hamna i Volvoträsket igen. ;-) Eftersom jag vill ha AWD så kommer det i så fall att bli en 5 cyl diesel. Vad säger forumets expertis om dessa femmor som sitter i XC70/XC60/V70 är de lika skottsäkra som det sägs rent allmänt?

Man har ju fortfarande i minnet drivremsproblematiken som kan slakta en motor på mindre än en sekund. Eller de som skenar sig till döds p.g.a. fel oljenivå. (Ägarrelaterat kanske förvisso?) Är en D4/D5 2016 ett stabilt köp?
Hade tagit 5-cyl motorerna över VEA-motorerna(4-cyl) alla dagar i veckan om jag skulle köpa en awd&diesel.
Användarvisningsbild
av fjohan82
UnleashFusion skrev: tor 24 dec 2020, 22:10
Leafs skrev: tor 24 dec 2020, 21:48 Jag "riskerar" att hamna i Volvoträsket igen. ;-) Eftersom jag vill ha AWD så kommer det i så fall att bli en 5 cyl diesel. Vad säger forumets expertis om dessa femmor som sitter i XC70/XC60/V70 är de lika skottsäkra som det sägs rent allmänt?

Hade tagit 5-cyl motorerna över VEA-motorerna(4-cyl) alla dagar i veckan om jag skulle köpa en awd&diesel.
4-cyl VEA med AWD och diesel finns inte i dessa bilar, så valet är enkelt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]