- ons 23 dec 2020, 09:29
Med tanke på att 90% av alla nya Volvo inte körs av ägaren (leasinbolaget) så spricker teorin.
Moderator: Moderatorer
StefanN skrev:Med tanke på att 90% av alla nya Volvo inte körs av ägaren (leasinbolaget) så spricker teorin.Lite så är det när det gäller Volvo och andra märken och dess modeller som oftast är förmånsbilar.
apersson850 skrev: ↑ons 23 dec 2020, 11:31 När det gäller folk som tar ut den nya bilen som förmånsbilar, så stämmer det säkert. Men för mig, som köpt några nya bilar privat, vill jag nog påstå att jag är mer petig än den som tar över bilen som andra ägaren.Är du petigare med din äldre bil som du köpte ny jämfört med den nyare som du köpte begagnad?
Leafs skrev: ↑tor 24 dec 2020, 21:48 Jag "riskerar" att hamna i Volvoträsket igen.Hade tagit 5-cyl motorerna över VEA-motorerna(4-cyl) alla dagar i veckan om jag skulle köpa en awd&diesel.Eftersom jag vill ha AWD så kommer det i så fall att bli en 5 cyl diesel. Vad säger forumets expertis om dessa femmor som sitter i XC70/XC60/V70 är de lika skottsäkra som det sägs rent allmänt?
Man har ju fortfarande i minnet drivremsproblematiken som kan slakta en motor på mindre än en sekund. Eller de som skenar sig till döds p.g.a. fel oljenivå. (Ägarrelaterat kanske förvisso?) Är en D4/D5 2016 ett stabilt köp?
UnleashFusion skrev: ↑tor 24 dec 2020, 22:104-cyl VEA med AWD och diesel finns inte i dessa bilar, så valet är enkelt.Leafs skrev: ↑tor 24 dec 2020, 21:48 Jag "riskerar" att hamna i Volvoträsket igen.Hade tagit 5-cyl motorerna över VEA-motorerna(4-cyl) alla dagar i veckan om jag skulle köpa en awd&diesel.Eftersom jag vill ha AWD så kommer det i så fall att bli en 5 cyl diesel. Vad säger forumets expertis om dessa femmor som sitter i XC70/XC60/V70 är de lika skottsäkra som det sägs rent allmänt?
Man har ju fortfarande i minnet drivremsproblematiken som kan slakta en motor på mindre än en sekund. Eller de som skenar sig till döds p.g.a. fel oljenivå. (Ägarrelaterat kanske förvisso?) Är en D4/D5 2016 ett stabilt köp?
@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]
Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]