Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
När vi bytte in våran S40 så betalade Volvo tillbaka skatten åt oss. Prata med din säljare så borde det lösa sig.

Mvh
Per
av Bempo
Eftersom bilhandlare alltid? ställer av inbytesbilar så är överskjutande skatt nåt de betalar tillbaka till säljaren. Nåt annat har jag aldrig varit med om
av Lövet
Jodå, de gör gärna ägarbytet först och avställningen sen.
Användarvisningsbild
av leiwi
Bempo skrev:Eftersom bilhandlare alltid? ställer av inbytesbilar så är överskjutande skatt nåt de betalar tillbaka till säljaren. Nåt annat har jag aldrig varit med om
Skulle tro att du är unik i detta avseende, att få tillbaka skatten på inbytesbilen :-)
Användarvisningsbild
av epostaren
leiwi skrev: tis 22 dec 2020, 17:09
Bempo skrev:Eftersom bilhandlare alltid? ställer av inbytesbilar så är överskjutande skatt nåt de betalar tillbaka till säljaren. Nåt annat har jag aldrig varit med om
Skulle tro att du är unik i detta avseende, att få tillbaka skatten på inbytesbilen :-)
Det är en förhandlingssak. Senast jag bytte bil bad jag som vanlig att få tillbaka skatten tillbaka till mig. Jag fick hela årsskatten istället för en månads skatt tillbaka, som det egentligen skulle vara. Vet inte hur försäljaren räknade, men han tänkte nog lite fel där :-D
av Lövet
Eller så ställer man av bilen på handlarens parkeringen med transportstyrelsens app.
Användarvisningsbild
av Robbi
fjohan82 skrev:
Robbi skrev: tis 22 dec 2020, 00:15 Jag har beräknat V.6. Det är också då som min servicelampa brukar börja lysa på min V90, som ska i inbyte. Betyder det att jag måste serva innan jag lämnar in, ifall den börjar lysa då? Skatthelvetet åker jag på då det är januari.
Får du inte tillbaka skatten om du ställer av bilen innan ägarbytet, dvs snabbt i mobilen innan ägarbytet sker? Eller ställer man bilen hos ÅF dagen innan och gör den manövern då :-)
Ägarbytet är beräknat att ske i februari. Skatten är i januari. Jag kan ju inte låta den stå en månad.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Robbi skrev: tis 22 dec 2020, 22:36
fjohan82 skrev:
Robbi skrev: tis 22 dec 2020, 00:15 Jag har beräknat V.6. Det är också då som min servicelampa brukar börja lysa på min V90, som ska i inbyte. Betyder det att jag måste serva innan jag lämnar in, ifall den börjar lysa då? Skatthelvetet åker jag på då det är januari.
Får du inte tillbaka skatten om du ställer av bilen innan ägarbytet, dvs snabbt i mobilen innan ägarbytet sker? Eller ställer man bilen hos ÅF dagen innan och gör den manövern då :-)
Ägarbytet är beräknat att ske i februari. Skatten är i januari. Jag kan ju inte låta den stå en månad.
Nej men du får ju tillbaka det du betalat in, om du ställer av den innan ÅF gör ägarbytet.
Om det räcker med att ställa av den 1h innan ägarbytet, eller 1 dygn, ska jag låta vara osagt.
Användarvisningsbild
av Robbi
fjohan82 skrev:
Robbi skrev: tis 22 dec 2020, 22:36
fjohan82 skrev: Får du inte tillbaka skatten om du ställer av bilen innan ägarbytet, dvs snabbt i mobilen innan ägarbytet sker? Eller ställer man bilen hos ÅF dagen innan och gör den manövern då :-)
Nej men du får ju tillbaka det du betalat in, om du ställer av den innan ÅF gör ägarbytet.
Om det räcker med att ställa av den 1h innan ägarbytet, eller 1 dygn, ska jag låta vara osagt.
Aha! Nu trillar poletten ner.
av Lövet
fjohan82 skrev:Om det räcker med att ställa av den 1h innan ägarbytet, eller 1 dygn, ska jag låta vara osagt.
Du kan göra det 1 minut innan om du gör det via appen
  • 1
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 314
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]