- lör 12 dec 2020, 18:08
___
Här är tråden. Jag skrev till och med en instruktion om hur man byter och vad för verktyg man behöver: viewtopic.php?f=56&t=156267
xAx skrev:Har identisk bil: V70 2,5T 2008 med motorkod B5254T6. Den har börjat rycka den senaste tiden och dött under färd vid några tillfällen. Har läst till mig på nätet att det sannolikt är bränsletrycksensorn som behöver bytas. Finns t o m rekommendationer att den bör bytas i förebyggande syfte vid ett visst antal mil. Var på lokala verkstan (allbil) i fredags för att höra mig för om detta, men de påstod att min motor varken har bränsletrycksensor (bränsletryckregulator kallade de det), eller bränslefilter. De mistänkter att bränslepumpen är på väg att ge upp men jag vill testa att byta sensorn som inte ska finnas först. Har du sensor, så måste väl jag ha det också, enligt all logik. Vet du Volvos nummer på bränsletrycksensorn?Verkar som att din bilverkstad snackar goja. Jag hade liknande symtom med min S80 och samma motorkod som din, bytte bränsletryckssensor (tog ca en halvtimme eftersom jag aldrig gjort det förut) och problemen försvann helt. Ska se om jag hittar den tråden för jag har för mig att jag rapporterade om det här på forumet. Felet förknippades även med vissa felkoder som jag läste ut. W8...
___
Här är tråden. Jag skrev till och med en instruktion om hur man byter och vad för verktyg man behöver: viewtopic.php?f=56&t=156267
- By Wimso