Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Flinta skrev: mån 14 dec 2020, 09:22 :-o oops, jag tittade bara på rubriken...inte vilken forumdel det var, jag ber om ursäkt och gör en pudel! :oops:
🐩 :-)
Var i kontakt med TuneIn som ändå var rätt rappa på att svara. Ingen hjälp mer att de kunde bekräfta att vissa kanaler jag frågade om inte var tillgängliga...
TuneIn själva kanske kan hjälpa mer. Någon som vet vilken version som ska refereras till i vårt fall?
Skrev bara Volvo sensus connect + årtal.

Betydligt bättre svar än Volvo som vill att jag skulle in på auktoriserad verkstad, som troligen inte vet mer än att ladda in senaste programvaran, vilket är roten till problemet...
Min bil har inte varit inne sedan typ november -19, och det är först nu i det senaste som det börjat. Dock har fler och fler kanaler slutat fungera i bilen genom åren, men funkar i telefonen. Gissar på att vår app i bilen (molnet) är ett museiföremål för tunein själva.
chrisrolex skrev: mån 14 dec 2020, 02:09 Jag hade också problemet att en upprepande röst på engelska sa att radiokanalen inte var tillgänglig i mitt land. Jag löste det problemet med att skapa ett TuneIn-konto via hemsidan. Loggade in med kontot på appen i Sensus och kunde spela upp kanalerna igen. Denna lösning höll sig, tyvärr, bara i två månader. :bored:

Nu har jag samma problem som en del andra har stött på där ett felmeddelande kommer upp att ett problem uppstod med stationen och kunde inte starta uppspelning. Detta felmeddelande har varit sporadiskt återkommande så länge jag har ägt min bil . Det började först med en holländsk radiokanal vägrade spela upp helt och hållet samt P4 Göteborg som emellanåt fick felmeddelandet vid uppstart (samtidigt som andra SR-kanaler har fungerat felfritt att spela upp ifrån) men med en enkel omstart av appen så har man kunnat spela upp igen. Men den senaste veckorna så har problemet blivit värre. Uppspelning av SRs radiokanaler går inte alls nu, lokalradiostationer i Göteborgsregionen vill heller inte spela upp men de kommersiella radiokanalerna fungerar felfritt att spela upp ifrån. Jättemärkligt. Det blir att felsöka mer men känns hopplöst eftersom detta problem verkar ligga på Volvos serversida och inte i bilens mjukvara.
Bild
Stort tack för tipset! Att skapa och logga in med ett konto löste problemet för mig med rösten som säger att radiokanalen inte är tillgänglig i mitt land. Sen har jag precis som dig problem att spela SR-kanalerna. Men Bandit och den amerikanska kanalen Energy98 funkar, vilket är fullgott för mitt lyssnande.
Jag tror kanske det här kan ha med saken att göra Bild
Kanske är nåt hos tunein som inte känner att bilen är en ”dum” spelare och inte en mobil.

IMG_5412.png
IMG_5412.png (362.62 KiB) Visad 572 gånger
TommyP86 skrev: fre 18 dec 2020, 07:56 Jag tror kanske det här kan ha med saken att göra Bild
Kanske är nåt hos tunein som inte känner att bilen är en ”dum” spelare och inte en mobil.
Jag ska ta och testa detta och kolla om jag får det löst. Men jag har svårt att tänka mig det då det fungerar på SPA-bilarna. Återkommer.

EDIT: TuneIn Premium är en tjänst som inte är tillgänglig i Sverige. Startar du trailen på hemsidan så får du ett felmeddelande: TuneIn Premium är tyvärr inte tillgängligt i din region.
Jag kommer lägga ett mail till TuneIn (https://help.tunein.com/contact) och förklara mitt problem.
Hej, tänkte komma med en uppdatering.
Har testat Tunein i dagarna om läget har förändrat men inget nytt, problemet är fortfarande kvar för mig.
Skrev ett mail under mellandagarna till både Volvos och Tuneins support där jag beskrev problemet utförligt. Fick som svar från TuneIn att SR:s kanaler inte hade ändrats på på över 1,5 år (kanalerna fungerar ändå fint att spela upp i deras egna app). Från Volvo fick jag svar att de skulle ta problemet vidare till sina tekniker och sen återkomma med ett besked, har inte hört något sen dess.
Därför vänder jag mig till er igen, uppmanar att ni också kontakta Volvos support på mail ([email protected]) https://www.volvocars.com/se/support/contact-us. Ju fler som hör av sig direkt till Volvo desto mer uppmärksammat blir problemet och förhoppningsvis får vi till en lösning. Ett mail med en kort beskrivning om problemet borde räcka för att få bollen i rullning på kontoren i Torslanda.
chrisrolex skrev: ons 03 feb 2021, 01:10 Hej, tänkte komma med en uppdatering.
Har testat Tunein i dagarna om läget har förändrat men inget nytt, problemet är fortfarande kvar för mig.
Skrev ett mail under mellandagarna till både Volvos och Tuneins support där jag beskrev problemet utförligt. Fick som svar från TuneIn att SR:s kanaler inte hade ändrats på på över 1,5 år (kanalerna fungerar ändå fint att spela upp i deras egna app). Från Volvo fick jag svar att de skulle ta problemet vidare till sina tekniker och sen återkomma med ett besked, har inte hört något sen dess.
Därför vänder jag mig till er igen, uppmanar att ni också kontakta Volvos support på mail ([email protected]) https://www.volvocars.com/se/support/contact-us. Ju fler som hör av sig direkt till Volvo desto mer uppmärksammat blir problemet och förhoppningsvis får vi till en lösning. Ett mail med en kort beskrivning om problemet borde räcka för att få bollen i rullning på kontoren i Torslanda.
Skickade mail, hoppas mitt tjat bidrar till att vi får problemet uppmärksammat.

Håller med dig, hjälps vi åt att klaga ökar sannolikheten att vi får det fixat. Jobbar själv på en utvecklingsavdelning (dock med plåt och skruv, inte mjukvara) och det krävs ofta att flera kunder skriker för att vi ska höra. Det dyker upp nya problem dagligen och man hinner bara prioritera de som gör störst nytta.
Jag ska in med bilen på Service den 10/2 och nämde att det var knas med Tunein, jag har dok inga större förhoppningar att de löser problemet, men jag uppdaterar till veckan.
Jag har samma men bara på vissa svenska kanaler. Har 3st favoriter i min "tunnel". Bandit rock, Bandit rock klassiker och rock klassiker. När jag försöker lyssna på dessa nu är det bra rock klassiker som funger. På de båda bandit kanalerna så får jag samma felmeddelande som i ditt fall!

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]