- ons 09 dec 2020, 14:38
Inget glapp vad väg vet i framvagnen och balanserade däck. Vad är problemet?
Moderator: Moderatorer
-> Garagetråd! <-PappaPer skrev: ↑ons 09 dec 2020, 18:59 men det knackar inte när jag svänger...Det gjorde inte mina heller men båda två var helslut! Tydligen nöts ytterknutarna på sånt sätt att kulorna börjar kila fast i ändlägena och då börjar axeln att vilja "vispa runt" när knuten inte längre rör sig följsamt. Och eftersom axeln sitter fast i innerknuten så wobblar hjulet i stället.. Hade faktiskt en dispyt med min PST som påstod att sådana problem inte existerade men nu har jag konkreta bevis i form av två utslitna knutar
Erik Å skrev: ↑ons 09 dec 2020, 19:05Har oxå varit med om just det..i detta fall var knuten torr på fett och ja kärva ganska rejält men inget knak..PappaPer skrev: ↑ons 09 dec 2020, 18:59 men det knackar inte när jag svänger...Det gjorde inte mina heller men båda två var helslut! Tydligen nöts ytterknutarna på sånt sätt att kulorna börjar kila fast i ändlägena och då börjar axeln att vilja "vispa runt" när knuten inte längre rör sig följsamt. Och eftersom axeln sitter fast i innerknuten så wobblar hjulet i stället.. Hade faktiskt en dispyt med min PST som påstod att sådana problem inte existerade men nu har jag konkreta bevis i form av två utslitna knutar
Värt att nämna, när man frikopplade eller motorbromsade så försvann wobbling och vibrationer, de märktes bara då motorn drog..
För att se dom behöver du lyfta upp, ta […]