Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
dannesk skrev: ons 18 nov 2020, 18:46
VolvoNettan skrev:Förresten, vad hackar ni loss det med? Vi använder skaftet på bilborsten men sådana bra bilborstar börjar bli svåra att hitta.
Vad menar du, jag förstår iaf inte vad du menar?
Jag tolkar hennes mening att snön samlas ganska ofta vid nedre hjulhus/eller ifall man har stänkskydd så fastnar dom runt där och det bildar en stor klump snö/som fryser fast. Sitter det hårt får man använda typ skaft eller vad som helst som är lite hårt och trycka så ramlar det av. har man stänkskydd så brukar jag sparka lite lätt bakom stänkskyddet och snös/samlas lossnar ganska lätt. Dock kan jag ha fel om hennes mening :P
av dannesk
UnleashFusion skrev:Jag tolkar hennes mening att snön samlas ganska ofta vid nedre hjulhus/eller ifall man har stänkskydd så fastnar dom runt där och det bildar en stor klump snö/som fryser fast. Sitter det hårt får man använda typ skaft eller vad som helst som är lite hårt och trycka så ramlar det av. har man stänkskydd så brukar jag sparka lite lätt bakom stänkskyddet och snös/samlas lossnar ganska lätt. Dock kan jag ha fel om hennes mening :P
Jag har iaf aldrig haft något större problem med att få bort detta och då bort jag i Norrland. Jag gör som dig sparkar bara lite lätt på stänkskyddet så lossnar allt.
av UnleashFusion
VolvoNettan skrev: tor 19 nov 2020, 13:57 Ursäkta om jag var otydlig. Jag menar som "UnleashFusion" skriver.
Vill ogärna sparka på stänkskydd då jag oftast har finskor på mig.
Tyvärr finns det inte mycket man kan göra där än och fortsätta använda vad som helst(förutom finskorna), du får fortsätta använda skaft/borste/verktyg som du kan skrapa av det mesta men kommer fyllas på beroende på marken hur mycket snö/slask som ligger och skvättas upp.
av HeavyMetal
VolvoNettan skrev: ons 18 nov 2020, 13:23 När det står SUV efter ett däckmärke är det endast anpassat för en SUV då?
Nej men är bättre för tyngre bilar då däcken har Aramid-förstärkta däcksidor som förbättrar slitstyrkan.
Luktar avgaser i kupen

Jämte oljepåfyllningen går en sla[…]

Snyggt jobbat!

ATF tycker iallafall jag känns väldigt b[…]

Sirenen fungerar.. och har inte problem att larmet[…]