Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Något liknade kände jag när vi hade en V60 D3 AWD 2020 som lånebil förra veckan. Vid snabb rattrörelse kändes det som bakvagnen gungade till och svängde med. Det kändes allt annat än sportigt. Det satt dubbade Continental däck.
Prova fler bilar men med andra däck.
Intressant Perra83, de däcken borde vara stabilare än nordiska dubbfria men kanske var 17"? Ändå lite konstigt för jag har aldrig upplevt liknande med Auti och BMW. Visst, en A6 med 225-55-18 och utan sportchassi är ju klart mjuk men gungar inte riktigt till i bakvagnen som den här V90:n gjorde. Du beskriver det bra!
perhall skrev:Annars kan det bli en A6 55 TFSIe kanske
Finns tyvärr ingen produktionskvot kvar för sverige = lång leveranstid
Lövet skrev:
perhall skrev:Annars kan det bli en A6 55 TFSIe kanske
Finns tyvärr ingen produktionskvot kvar för sverige = lång leveranstid
Jorå, går att få fram till mars. Men inga i lager, bara sedaner. Och massor av e-tron hos handlare runt om i landet...
perhall skrev:Jorå, går att få fram till mars. Men inga i lager, bara sedaner. Och massor av e-tron hos handlare runt om i landet...
Etron är en bättre bil på allt, men funkar förstås inte om du ska åka på en massa långresor. Audis laddnätverk duger inte oavsett vad de själva försöker låtsas.
Lövet skrev:
perhall skrev:Jorå, går att få fram till mars. Men inga i lager, bara sedaner. Och massor av e-tron hos handlare runt om i landet...
Etron är en bättre bil på allt, men funkar förstås inte om du ska åka på en massa långresor. Audis laddnätverk duger inte oavsett vad de själva försöker låtsas.
Nja, min granne har en e-tron. Han har stått rätt många gånger i sommar på laddstationer och betalat 8,70/kWh med Ionity för att fylla bilen. BLir 25 kr/mil. Om man kör 140 räcker elen 242 km och i 160 202 (räckvidd uppmätt i tyska ams). Det går alltså inte köra snabbt.
I övrigt håller jag med om att det är en fin bil! Men inget för mig i nuläget. Jag har varken tid eller lust att hänga så mycket på laddstationer.
E-tron är fina bilar -- som andrabil. ;-)

Jag tittade på en, men restvärdesuträkningen gick inte att få ihop hos vår leverantör av billeasing. Ryktet säger att vi "byter" leverantör av leasingtjänsten till nästa år, vilket gör att jag kommer att prova igen i januari -- för det är en väldigt trevlig bil. Om det inte fungerar med E-tron torde det bli en XC40 P8. Det finns dock en chans att jag bestämmer mig för att andrabilen inte får kosta så pass mycket, det beror lite grann på hur tjänstebilsbeskattningen kommer att se ut i framtiden.

Jag har provat en A6 55 TFSIe Avant. Trevlig bil, men batteripaketet i bagaget gjorde mig inte glad. Det är bara Mercedes som lyckats ännu sämre i E-klass. BMW är ungefär lika dålig, och Volvo klart bäst i deras T8 modeller.
perhall skrev:an har stått rätt många gånger i sommar på laddstationer och betalat 8,70/kWh med Ionity för att fylla bilen. BLir 25 kr/mil. O
Nej precis, det sättet att använda etron fungerar inte. Man måste ladda hemma. Räckvidd över 160 km/h eller ens 140 km/h har jag svårt att se som problem i Sverige. Vet inte vilka vägar man kan åka så på, det dyker ju konstant upp en Avensis/Kia/Huyndai i vänsterfilen som plååååååååågar sig igenom en omkörning i 111km/h av en lastbil och byter fil 1km innan. Fördelen med etron är den makalösa komforten, A6 TFSi e har ingenting att hämta där.
Malmstroem skrev:Jag tittade på en, men restvärdesuträkningen gick inte att få ihop hos vår leverantör av billeasing.
Just restvärdesuträkningen var det som möjliggjorde etron för mig :party:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]