- tor 19 nov 2020, 14:31
#1413548
perhall skrev:an har stått rätt många gånger i sommar på laddstationer och betalat 8,70/kWh med Ionity för att fylla bilen. BLir 25 kr/mil. O
Nej precis, det sättet att använda etron fungerar inte. Man måste ladda hemma. Räckvidd över 160 km/h eller ens 140 km/h har jag svårt att se som problem i Sverige. Vet inte vilka vägar man kan åka så på, det dyker ju konstant upp en Avensis/Kia/Huyndai i vänsterfilen som plååååååååågar sig igenom en omkörning i 111km/h av en lastbil och byter fil 1km innan. Fördelen med etron är den makalösa komforten, A6 TFSi e har ingenting att hämta där.
Malmstroem skrev:Jag tittade på en, men restvärdesuträkningen gick inte att få ihop hos vår leverantör av billeasing.
Just restvärdesuträkningen var det som möjliggjorde etron för mig :party:
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i