niklas gson skrev:Hilmer skrev:niklas gson skrev:m46 sitter i 240 o 740 finns hur många som helst passar rakt av utan problem :)
Det finns flera olika varianter av M46 och man bör veta skillnaderna för att få en låda som passar avsett fordon.
vad e det för skillnad då medbringaren e väll den enda i så fall
Några av skillnaderna följer här, det finns säkert fler...
*Medbringare skiljer på före och efter 1978, på 740 hardyknut.
*Splines på ingående axel, 10-splines 75-78 och 22-splines 78B-.
*P eller J-type (standard/förstärkt), förstärkt endast på 740 turbo/GLT 16V.
*Uttag för hastighetsmätarwire på 240.
*Spakstället skiljer mellan 240/740.
*Wire eller hydralisk koppling.
*Sprängkåpan, 4/6-cyl och diesel, finns även kåpa till den stående B20in.
Som sagt det finns variationer i massor, även om det mesta går att flytta med/byta ut för att få det att passa så bör man ändå ha det med i beräkningen att skillnaderna finns och inte bara hävda att det inte är några problem att hänga dit. Den som inte är så hemma i ämnet kan lätt göra bort sig då.
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net