- ons 11 nov 2020, 17:01
Därför så har jag funderat över just Maroon istället, tycker svart är lite trist. Men egentligen vill jag ju ha en ljusare kupé. Blir iaf panorama.
Men hur resonerar stilpoliserna kring just din kombo med Maroon och Birch? Jag funderar på samma, men klurar på om det liksom blir för stora kontraster med så ljus bil och så mörk inredning? Eller är det just dom kontrasterna som gör bilen snygg kanske? Har inte riktigt bestämt mig. Alt kan ju annars vara nån av dom mörkare lackerna till, t.ex. Pebble grey.
Någon med erfarenhet utav Blond inredning som kan bekräfta eller dementera att det behövs en del aktivt jobb för att hålla den fräsch?
Kan man gissa att Maroon inte är mer pyssel med än en svart klädsel?
poscarjr skrev: ↑tor 08 okt 2020, 22:10 Hej,Jag var idag och tittade på just V90. Vill egentligen ha Blond inredning och Birch light lacken. Men som så många andra så menade säljaren på att det krävs att man är rätt aktiv med att ta bort minsta missfärgning på en så ljus färg. Och jag vet att jag har lätt för att strunta i det.
är det nån som har en V90 (CC) med Maroon-Brown inredning (färgkod RA30) och svart innertak som har lust att lägga upp några bilder? Gärna så ny bil som möjligt.
Om man jämför bilderna på 'Bygg Din Volvo' med 'Build your own Volvo' så är det stor skillnad. Sistnämnda klart snyggast tycker jag och (turligen) så var skinnprovet hos ÅF även det mer likt det på den internationella byggsajten.
I detta nu är bilen beställd med Birch Light/Maroon-Brown och jag hoppas givetvis att det ska bli hur bra som helst :)
Tack på förhand,
Patric
Edit: har adderat till färgkoden RA30.
Därför så har jag funderat över just Maroon istället, tycker svart är lite trist. Men egentligen vill jag ju ha en ljusare kupé. Blir iaf panorama.
Men hur resonerar stilpoliserna kring just din kombo med Maroon och Birch? Jag funderar på samma, men klurar på om det liksom blir för stora kontraster med så ljus bil och så mörk inredning? Eller är det just dom kontrasterna som gör bilen snygg kanske? Har inte riktigt bestämt mig. Alt kan ju annars vara nån av dom mörkare lackerna till, t.ex. Pebble grey.
Någon med erfarenhet utav Blond inredning som kan bekräfta eller dementera att det behövs en del aktivt jobb för att hålla den fräsch?
Kan man gissa att Maroon inte är mer pyssel med än en svart klädsel?