Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

poscarjr skrev: tis 10 nov 2020, 16:25 Håller med dig om att hemsidan är slö. Den har uppdaterats till det sämre på den fronten sedan jag beställde min bil. Roade mig just nu med att bygga min bil igen. Landade nu på 587 445 i appen och 576 935 på hemsidan...ganska stor skillnad till hemsidans fördel!
Skulle vara intressant att se vad man får tillbaka om man skickar från både app och hemsida till samma handlare.
Var inne hos min säljare som sålde min nuvarande bil nu efter jobbet.
Visst hade han bättre koll och möjligheter med utrustningen så nu blev det en annan setup.

Så det blev Teknikpaketet med högtalarna som jag hade valt bort till förmån av parkerings erbjudandet + extra med parkeringsgrejerna.
Då priset landade liiite över där jag hade valt blev jag nöjd för det blev 19" sommarhjul istället för 18 samt vinterhjul som jag inte hade valt ännu.

Monsterrabatt blev det inte men tillräckligt att Jag kommer göra köpet. Största besvikelsen är väl inbytet av nuvarande bil (orkar inte sälja privat när det är dags för har inte råd med båda då det fortfarande finns skuld i den)

Åkte dock hem med offerten då jg inte vill göra snabba beslut på plats även om ajag tänker köpa.

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

Kul, det blir nog hur bra som helst. Även klokt att sova på saken. Skönt och smidigt att göra inbyte även om det kanske finns pengar att hämta om man säljer privat. Men för mig är det värt väldigt mycket att slippa det stöket - man bara kör dit i sin gamla och åker hem i sin nya. Case closed.
fjohan82 skrev:Du kommer inte ångra dig, framförallt inte uppgraderingen till HK-ljudet. :-)
Vi får väl se. Tycker Volvo har förvånansvärt bra högtalare som standard :)
poscarjr skrev:Kul, det blir nog hur bra som helst. Även klokt att sova på saken. Skönt och smidigt att göra inbyte även om det kanske finns pengar att hämta om man säljer privat. Men för mig är det värt väldigt mycket att slippa det stöket - man bara kör dit i sin gamla och åker hem i sin nya. Case closed.
Det var tanken även om jag i praktiken bestämt mig. Dyrt att byta absolut och flesta argument är ju emot. Men jag tycker verkligen hunden skall få det så bra han kan få utan att behöva kröka ryggen när han skall in/ut. Rasstandard är upp till 65cm och det är vad gamla V60 är och ramen till grindarna är lite lägre osv så han förtjänar ha nytt. Detta samtidigt som JAG får nytt och roligt.
Nya V60 vill jag helst ha men den är ju ännu lägre i bagagen :(
V90 it is! Nu försöker jag få med en annan att köpa samtidigt och få ner priset lite till, hehe

Jo, det är svårt att (som privatköpare) räkna hem en ny bil men om man bara är lite kreativ så finns argumenten därute - gäller bara att hitta dom. Själva har vi katt så den var inget jag kunde använda...haha. Jag nöjer mig med att jag gillar fina och praktiska bilar och vårdar jag dom bara ömt så finns det fortfarande ett hyggligt värde i dom efter de 7 år jag brukar ha dom. Och åren tickar så det kommer inte bli speciellt många nya bilar till i livet så då får man se till att åka det man vill när man har chansen.

poscarjr skrev:Jo, det är svårt att (som privatköpare) räkna hem en ny bil men om man bara är lite kreativ så finns argumenten därute - gäller bara att hitta dom. Själva har vi katt så den var inget jag kunde använda...haha. Jag nöjer mig med att jag gillar fina och praktiska bilar och vårdar jag dom bara ömt så finns det fortfarande ett hyggligt värde i dom efter de 7 år jag brukar ha dom. Och åren tickar så det kommer inte bli speciellt många nya bilar till i livet så då får man se till att åka det man vill när man har chansen.
Ja det svårt eller helt omöjligt men har man några bra argument så håller det ändå.
Har 2 katter med men dom behöver ingen bil :)

Bilvård är något jag själv är intresserad av och brukar lackskydda själv osv. Ett roligt nöje.

Aldrig haft en bil längre än 5 år och aldrig köpt ny bil innan denna V60 men det var en lagerbil så detta är första riktiga nya som jag själv valt vad jag vill ha så nu blir det att faktiskt behålla den så nära 7 år som möjligt.

timebandit skrev: tis 10 nov 2020, 21:19 Bilvård är något jag själv är intresserad av och brukar lackskydda själv osv. Ett roligt nöje.

Aldrig haft en bil längre än 5 år och aldrig köpt ny bil innan denna V60 men det var en lagerbil så detta är första riktiga nya som jag själv valt vad jag vill ha så nu blir det att faktiskt behålla den så nära 7 år som möjligt.
Min nuvarande V70 fyller 7 år till jul så jag hinner vara skuldfri i en månad innan nya bilen dyker upp. Även V70'n valde jag själv men var dumsnål och valde bort automat, Cross Country (gick att få FWD då) och lite annat lull-lull. Jag ångrade mig nästan direkt, främst vad gäller automatlådan då jag pendlar in till Stockholm om dagarna. Lovade mig där och då att inte vara snål igen så äntligen är dessa 7 år över. :)
Beställningen gjorde jag för en månad sen men har sedan dess även lagt till lite saker. Har lagt till HUD och riktigt reservhjul och så snappade jag upp en kampanj på Adventure Pack som innehöll Side Scuff Plates, Skyddsgaller och Stötfångarskyddet. Sistnämnda hade jag med i offerten men för i runda slängar 4000:- extra fick jag med kampanjen Side Scuff Plates. Gallret hängde med på köpet så att säga och inget jag värderar. Men sen i och med nya hemsidan så har dom ändrat om lite. Side Scuff Plates är numera gratis! Jag kommer ta upp detta med min säljare innan det är dags för ordern att låsas. Detta har fått mig att tänka att jag borde haft lite mer is i magen med tillbehör och paket som inte varit på kampanj. Jag ser att exempelvis kampanjen med teknikpaketet går ut på måndag...men jag har svårt att se att det inte kommer att ersättas med nåt annat. Vinterhjul för 9900:- kanske? Med det sagt så kanske du har saker som du kan låta bli för närvarande men som du sen kan peta med igen innan sista ändringsdag. Bara en tanke.
Ja då vill man gärna ha automat. Känner samma utanför Göteborg nu med alla vägbyggen :)

Gällande tillbehör osv så är det som med mobiler, så fort man köpt en kommer en bättre.
Oavsett hur länge man har is i magen så kommer det alltid komma bättre erbjudanden osv efteråt. Huvudsaken är att man är nöjd när man gör sin affär.
Lika bra att köra på det man valt och sedan ev ta diskussionen med säljaren om det kommer bättre deals? Dom bordenju kunna göra ganska mycket för att ändra?

Nu har jag sovit på saken och allt känns ändå okey.

timebandit skrev: ons 11 nov 2020, 09:05 Ja då vill man gärna ha automat. Känner samma utanför Göteborg nu med alla vägbyggen :)

Gällande tillbehör osv så är det som med mobiler, så fort man köpt en kommer en bättre.
Oavsett hur länge man har is i magen så kommer det alltid komma bättre erbjudanden osv efteråt. Huvudsaken är att man är nöjd när man gör sin affär.
Lika bra att köra på det man valt och sedan ev ta diskussionen med säljaren om det kommer bättre deals? Dom bordenju kunna göra ganska mycket för att ändra?

Nu har jag sovit på saken och allt känns ändå okey.

Jo, det är klart så är det ju. Och jag är ändå helnöjd trots allt. Inte så mycket att bråka om i sammanhanget på en bil för en bra bit över 500' netto.
Lycka till med orderläggandet :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]