Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

B4 diesel, Momentum Advanced med alla tillvalspaketen utom lastpaketet för skall ha hund i hela bagagen så behöver inte insynsskyddet. Stänkskydd m.m
Det stora jag hoppat över är högtalarna, hud, panorama.
Inget med barn å last.
poscarjr skrev:Förresten - vad är det för bil du byggt ihop? Utrustningsnivå etc?
Skickat från min KB2003 via Tapatalk

timebandit skrev: tis 10 nov 2020, 13:26 B4 diesel, Momentum Advanced med alla tillvalspaketen utom lastpaketet för skall ha hund i hela bagagen så behöver inte insynsskyddet. Stänkskydd m.m
Det stora jag hoppat över är högtalarna, hud, panorama.
Inget med barn å last.
poscarjr skrev:Förresten - vad är det för bil du byggt ihop? Utrustningsnivå etc?
Fast du kommer ju få HK-stereon i SE/Teknikpaket som det är erbjudande på.
Har valt parkeringserbjudandet å lagt till det övriga å kan därmed skippa högtalarna å få det jag vill ha utom dom :)

Hmmm...lurigt detta...inser nu att det man bygger via appen skiljer sig åt mot det via volvocars.com. Kankse blir samma (pris/bil) i slutändan men valen ser annorlunda ut.
Värt att tänka på inför sina offertrundor är att säljarna idag har mycket små möjligheter att påverka prissättningen själva. Det är nästan uteslutande kampanjer, centralt stöd, ramavtal osv som påverkar priset. Själva har de bara återförsäljarens marginal att styra som inte är många procent och inbytespriset. En säljare får inte heller sätta några priser själva utan allt måste godkännas av försäljningschef. Dvs köper man en bil utan inbyte så blir priserna väldigt likartade mellan ÅF. Vid inbyte kan skillnaden blir rätt stor dock eftersom där är spelreglerna mycket mer tillåtande för skillnad i värdering.
Tycker hemsidan är så slö å dålig, gillar appen :) Man kan inte välja båda erbjudande paketen utan måste välja ena. Tar man då parkeringserbjudandet och väljer till det man vill ha i teknik väg så sparar man in pengarna för högtalarna när jag lekt runt med det.
Speciellt då jag inte vill ha panorama å hud :)

Jag hoppas verkligen att det blir samma pris/bil hur man än gör för annars bör dom ju låta en veta i förväg tycker jag.

Men riktigt besviken att inga handlare bemödar sig att svara på offertförfrågan och har redan gått 2 arbetsdagar. Blir tvingad att åka till min lokala säljare utan någon kanske bättre offert att förhandla med så hoppas han är villig att gå ner för att ytterligare sälja en helt ny bil för andra gången till mig på 2 år...

timebandit skrev:Tycker hemsidan är så slö å dålig, gillar appen :) Man kan inte välja båda erbjudande paketen utan måste välja ena. Tar man då parkeringserbjudandet och väljer till det man vill ha i teknik väg så sparar man in pengarna för högtalarna när jag lekt runt med det.
Tänk på att paket oftast tas med i inbytesvärdering på ett annat sätt än lös utrustning. Även om det är samma saker kommer du (hos de stora ÅF) få bättre inbyte om du köpt paketet istället för den lösa utrustningen. Systemen klarar inte av att hantera restvärde för all lös utrustning utan det blir en (låg) schablonvärdering. Ska du behålla bilen länge, eller säljer privat, är det struntsamma.
timebandit skrev: tis 10 nov 2020, 14:13 Tycker hemsidan är så slö å dålig, gillar appen :) Man kan inte välja båda erbjudande paketen utan måste välja ena. Tar man då parkeringserbjudandet och väljer till det man vill ha i teknik väg så sparar man in pengarna för högtalarna när jag lekt runt med det.

Jag hoppas verkligen att det blir samma pris/bil hur man än gör för annars bör dom ju låta en veta i förväg tycker jag.

Men riktigt besviken att inga handlare bemödar sig att svara på offertförfrågan och har redan gått 2 arbetsdagar. Blir tvingad att åka till min lokala säljare utan någon kanske bättre offert att förhandla med så hoppas han är villig att gå ner för att ytterligare sälja en helt ny bil för andra gången till mig på 2 år...

Håller med dig om att hemsidan är slö. Den har uppdaterats till det sämre på den fronten sedan jag beställde min bil. Roade mig just nu med att bygga min bil igen. Landade nu på 587 445 i appen och 576 935 på hemsidan...ganska stor skillnad till hemsidans fördel!
Och så ska man läsa det finstilta ;-)
Ansvarsfriskrivning
I vissa fall visualiseras inte alla val och tillval du gör på bilderna och vissa funktioner kan skilja sig mot verkligheten. Prisberäkningen är preliminär och består av ett rekommenderat försäljningspris vilket kan skilja sig beroende på vart du köper din bil. Bekräfta dina val och exakta specifikationer, funktioner, pris och tillgänglighet hos din lokala Volvohandlare.
Volvo får inte bestämma priset. Det är inte dem du köper av utan återförsäljaren.

Vill man styra pris får man göra som Mercedes. Gå över till ett agent-förhållande istället där man faktiskt köper bilen av importören och inte ÅF. Väldigt lätt att köpa Mercedes just nu. Man går in och betalar det som det står på skylten. Det står samma överallt, behöver inte förhandla, inte ställa ÅF (=agenter) mot varandra mm. Är man inte nöjd med priset får man köpa något annat...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Av ren nyfikenhet (alltså inget aggressivt[…]

Åtdragning vattenpump B230E

12Nm var det jag drog, provade 14Nm men våga[…]

Uppdatering: Volvo vill inte ta i ärendet och[…]

B30a i en 740?