Jag läste en annan tråd om problemet men kollade länken hit. I YouTubefilmen poängterar mannen att det är trångt och kablar i närheten m.m. Men ändå använde han en sticksåg.
Om jag skulle göra det här ingreppet skulle jag använda en nibblingstång:
https://verktygsboden.se/nibblingstaeng ... PEEALw_wcB
Kanske inte just det exemplet på bilden, det finns många att välja på. När jag sedan skulle stänga igen skulle jag fundera på om det var möjligt att svetsa en fläns på det locket som jag då hade nibblat bort. Så att locket blev några cm bredare och täckte en bredd över hålet. Om det går, jag har naturligtvis inte prövat, så skulle jag sedan borrat ett antal hål i golvplåten och satt blindnitmuttrar där och gjort det möjligt att öppna och stänga luckan för framtida behov. Kanske även klippt till en gummiduk som tätning runt om. Med blindnitmuttrarna kan man ju dra lite extra så det pressar tätt. Blindnitmuttrar är som popnitar men det blir en färdig mutter med gängor i stället. Dom finns i en uppsjö av olika mått och utföranden och monteras med ett popnittångliknande verktyg. I vissa popnittänger går det att bara byta ut insatsen till en för blindnitmuttrar. Finns även en tillsats som man kan sätta på t.ex en batteriborrmaskin, kanske lite lägre varv är att föredra? Men en sådan kostar över 1000 kr. Och då får man nog göra många inspektionsluckor för att det skall vara roligt. Men möjligheten finns.