- lör 07 nov 2020, 08:43
#1411307
Det går att göra, men det är inte lätt att hitta info om det eftersom det faktiskt handlar om att koppla ur ett stöldskydd. Normalt krävs det även att startspärren fungerar av försäkringsbolaget. Volvo själva har väldigt lite info om detta systemet, tillverkare är VDO, eftersom det bara fanns 1-2 år innan Volvo gick över till transponder i nyckel och startspärr i ECU:n. Jag kom så långt att jag hittade ett diagram för inkoppling av spärren till min 960, men då var alla kablar uppmärkt med klisterlappar som togs bort efter installationen var klar.
Det blir nog till att sätta sig med ett kopplingsschema och återställa alla kablar

Kör nu: Tesla Model 3 LR, Volvo 850 Turbo -94
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18