- lör 07 nov 2020, 12:24
Bilen ska väl leva längre än 8 år och 15000 mil. Det påverkar också andrahandsvärdet om det visar sig bli dyra problem.
Moderator: Moderatorer
20FJan skrev:Jag är iaf orolig över livslängd på batteriet framför allt, men även fler risker med fler komponenter som kan gå sönder.Tittar man på de hybrider som funnits länge, exempelvis Toyota Prius där de äldre nu är 20 år gamla, så visar de att batteriskador inte är något att oroa sig för. Det förekommer, men det är mer sällan än totala motorras på förbränningsmotorer, och det är ju inte något som man åker runt och oroar sig för ändå. Ett priusbatteri kostar runt 10k numera. Som att byta en uppsättning skivor och belägg på märkesverkstad...
20FJan skrev: ↑lör 07 nov 2020, 12:24 Bilen ska väl leva längre än 8 år och 15000 mil. Det påverkar också andrahandsvärdet om det visar sig bli dyra problem.
AndS skrev:Eller så skjuter du från höften och väljer det du vill ha och tycker du vill betala för.Samma sak här när jag beställde V90 CC, endast vanliga V90 fanns för provkörning, men hann i alla fall se V90 CC i verkligheten i Volvos utställningshall i kungsträdgården i Stockholm, och ska jag vara ärlig så gick jag nog bara magkänsla som gjorde att jag valde V90 CC, men varit nöjd med den sen dess även om det nu börjar bli dax för byte nu.......Helnöjd med dieseln, men stör mig inte så mycket på lite knatter vid acceleration, visst i garaget på jobbet så låter den fruktansvärt trist
När jag valde nyutkomna V70II och nu V90CC så provkörde jag inte ens och V90CC fanns inte släppt till handlarna ännu som visningsbil, säljaren tyckte att du kan väl provköra en vanlig V90. En ny bil och modell går ju alltid bättre ände gamla trotjänaren så njet det behövs inte.
Lite kul att ha den inställningen här i forumet, märker man är i minoritet att inte fundera så mycket.
Av ren nyfikenhet (alltså inget aggressivt[…]