Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Coalan
Hejhej,

Vad använder/rekommenderar ni för torkarblad. Haft original och senaste året Wipers egna.

Original funkade bra första året innan de gav upp, köpte bilen 3 år gammal så vet inte hur länge de varit monterade.
Wipers började ganska snabbt ge med sig med både spår och gnisslande oväsen så fort jag kör över 50 km/h. Kan det ha varit bara ett dåligt ex?

Finns det något bra knep att hålla vindrutan och torkare i skick såhär inför vintern?

Vh
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag kör Bosch Aerotwin, tycker de fungerar bra.
Underhåll av bladen vet jag inte, men de har ju olika kvalitéer...
Har testat Biltema, det var skräp rakt igenom.
Användarvisningsbild
av Vojje
kört med Biltemas torkarblad 1,5 år. Inte den billigaste modellen men inte heller den dyraste (var slut).
Funkar perfekt enligt mig och bilprovningen. Inget gnissel, bara ren ruta... :-)
av dannesk
Har tidigare provat Wipers och Biltemas dyrare platta torkare men det var bara skräp. Jag kör nu bara Volvo original (Valeo) och Bosch Aerotwin på mina bilar. De tidigare Bosch jag hade på V70n höll i 3år och de Volvo original som sitter på min nyare XC60 har funkat i 4 år. Största problemet med Biltemas är att fjäderkraften är för stor så de släpper ofta mitt på rutan samt att de glappar lite i infästningen.
av ridax
Har haft Biltemas och de var bedrövligt dåliga. Hårt gummi som hoppade över rutan när det var kallt och blir snabbt dåliga på andra sätt också.
Användarvisningsbild
av Perra83
Har kört med Bosch Aerotwin så länge jag kan minnas. Dom är även billiga på Gekås i Ullared.
av Coalan
Blir att testa Bosch då minsann...

Hamnade på Trodo och klickade hem ett par för ungefär samma pris. Tack för tipset, kanske behöver något annat :)
av dannesk
Coalan skrev:Blir att testa Bosch då minsann...

Hamnade på Trodo och klickade hem ett par för ungefär samma pris. Tack för tipset, kanske behöver något annat :)
Jag köpte också Bosch på Trodo när jag ändå köpte bromsklossar till min bil, perfekt att ha hemma ifall man behöver byta ut originalen i vinter. Snabbare leverans och billigare frakt än när jag beställt på Autodoc.
Trasig pump? Rapsolja?

Ja det kanske är ett igensatt värmepaket[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]