Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
HeavyMetal skrev: tor 10 sep 2020, 20:56
batmac skrev: tor 10 sep 2020, 12:20
perin skrev: Ja precis, vad skulle annars anledningen vara?
Rimligtvis att man tycker det är snyggt, och kanske inte känner ett behov att skylta att man minsan kör en T8 R-design ;-)
Allting under en T5:a skulle jag plocka bort. ;-)
Jag plockar bort emblem oavsett va det står ty jag tycker det är snyggare. Jag är helt ointresserad av att andra ska veta vad jag har för motor. Om det nu skulle vara status att visa det så är jag helt ointresserad av status, inte bara emblem på bilen utan rent generellt,
av III
Wibe skrev: ons 09 sep 2020, 19:31 Håller med rensa baken Bild Fast alla tycker vi olika så klart.

A9BC23F8-4E98-47FD-82FE-A306A0DF4ED6.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Betydligt snyggare utan emblem, oavsett vad det stått på emblemen.
av rallekalle
pellemando skrev: tor 10 sep 2020, 09:14
rallekalle skrev: ons 09 sep 2020, 22:07 Grymma böter på modifiering av reg.plåten :-D
Jag ser/fattar inte, lust o förklara?
Reg.skylten ägs och tillhandahålls av staten, man får inte göra ingrepp och åverkan på skylten (mer än om du behöver göra skruvhål, om ens det). Därför är det riktigt höga böter, minns jag inte helt fel pratar vi böter på 3000 kr om du blir stoppad av polisen. Gäller även dekaler på EU-märket eftersom det är en del av reg.skylten.

Edit: 1500 kr var det kanske, förklaring kom tidigare i tråden.
Senast redigerad av 1 rallekalle, redigerad totalt 0 gånger.
av rallekalle
perin skrev: tor 10 sep 2020, 07:34
rallekalle skrev:Grymma böter på modifiering av reg.plåten :-D
Sett många sådana skyltar bl.a. på Blocket, förstår inte själva idén?
Nej, jag förstår inte heller hur det blå EU-märket på regskylten kan vara störande. Sparar mig hellre pengarna för vad dekalerna må kosta och framförallt undvika böterna man riskerar.
av jaronsso
Ha, spännande diskussion det här.
Det är inte utan att man funderar på hur gamla folk är. Tänker att det måste vara en åldersgrej det här.
Kan man bry sig om något mindre här i världen, än vad någon annan har för motor i sin bil? Eller att tro att en viss motor inger någon sorts status hos sin omgivning?
Får jag påminna er om att det är Volvo vi talar om. Inte Ferrari.

"Överraska vid stoppljusen"
"Skämmas för liten motor"
Osv.

Varenda väg kryllar av Volvobilar med alla möjliga motorer och utrustningsnivåer. Det är en dussinbil, som körs av alla mellan 20 och 85. Fina bilar förvisso, men herregud. Det är inget att hetsa upp sig över :)

Själv kör jag D3 i min V60. Den har kvar emblemet baktill. Men den kunde lika gärna varit utan. Jag bryr mig helt enkelt inte. Bilen är fullproppad med all möjlig utrustning, men motorn är en D3. Skyltar ni med era utrustningspaket också? :-)
Jag förstår om man tycker det ena är snyggare än det andra och väljer att ta bort eller ha kvar av den orsaken. Men alla andra idiotargument blir ju bara fånigt :-)

.. och sluta bry er så mycket om andra. Ni är inte så viktiga för er omvärld som ni tror. Men det är klart, vill man skylta status inför morsan som defakto bryr sig så fine, kör på :-) Jag lovar er, 99 av 100 andra ni kör om i trafiken har inte en jävla susning om vad det är motor i er bilen alldeles oavsett om det står D3, T8 eller är barskrapat.
av Primus
Trenden med borttagna emblem är tråkigt då det är roligt att se vad det är för motor i bilarna. Inte för att rejsa eller mäta längden på något utan för att jag är bilintresserad.
av III
Primus skrev: fre 11 sep 2020, 10:37 Trenden med borttagna emblem är tråkigt då det är roligt att se vad det är för motor i bilarna. Inte för att rejsa eller mäta längden på något utan för att jag är bilintresserad.
Jag må vara tråkig, första bilen , en 240 -86.där rök emblemen och sen dess varit en vana vare sig det stått turbo, classic eller t/d någonting... just för jag tycker det sett renare och snyggare ut. Nuvarande bil beställdes utan emblem, tidigare har jag tagit bort på. En smaksak men ändra reg.skylten, ja där går då gränsen, tycker jag faktiskt är löjligt, den ser ju ut som den gör och som ovan skrivit, det är förbjudet att ändra den. Men jag har också alltid köpt nya skylthållare för att slippa reklamen som bilfirma glatt envisas med att ha på hållaren.
av rallekalle
Jag tycker det är lite stil med emblemen i krom, så jag behåller mina på bilen. Så, en självklar smaksak. :)
av III
rallekalle skrev: lör 12 sep 2020, 01:26 Jag tycker det är lite stil med emblemen i krom, så jag behåller mina på bilen. Så, en självklar smaksak. :)
Japp. Smaken som baken. Delad. Och tur är väl det, tänk om alla tyckt lika....

Idag fick Volvon lite uppmärksamhet. Best&aum[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]

Menar du att när du losar klippset får […]