Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Thule tillverkar Volvos takräcken mm.
När jag kollade till en tidigare bil var Volvo billigare på några av delarna jag skulle köpa.
av Snelhest
Så sjukt fånigt med att ta bort/täcka EU-märket med svart klibba, ser förjävligt ut och är inte "original". Samma med folk som (olagligt) sätter små skyltar när det finns utrymme för stor skylt, ser ju inte klokt ut.
Men det är bara min tjurskalliga åsikt.

Ang. att ta bort modellbeteckningar; När jag ser en bil utan, tänker jag per automatik; "Någon med minsta motorn där ja."
Användarvisningsbild
av perin
Snelhest skrev:Ang. att ta bort modellbeteckningar; När jag ser en bil utan, tänker jag per automatik; "Någon med minsta motorn där ja."
Ja precis, vad skulle annars anledningen vara?
Användarvisningsbild
av batmac
perin skrev:
Snelhest skrev:Ang. att ta bort modellbeteckningar; När jag ser en bil utan, tänker jag per automatik; "Någon med minsta motorn där ja."
Rimligtvis att man tycker det är snyggt, och kanske inte känner ett behov att skylta att man minsan kör en T8 R-design ;-)
av SemiImbecille
Ang. att ta bort modellbeteckningar; När jag ser en bil utan, tänker jag per automatik; "Någon med minsta motorn där ja."[/quote]

Beställer alltid utan modelbeteckningar på alla bilar om det går, annars får dom ryka efter leverans. Jag vet ju vad jag har för bil så det är totalt oviktigt att skylta med det för andra.
I mitt fall är det "bara" T6 men hade tagit bort T8 och R-design också om det varit en sådan också för att det är snyggare utan :)
av Primus
Är det inte ett skämt? De menar nog att skylten är blankad.. :-D
Användarvisningsbild
av perin
batmac skrev:
perin skrev:
Rimligtvis att man tycker det är snyggt, och kanske inte känner ett behov att skylta att man minsan kör en T8 R-design ;-)
Jo, vad som är snyggt är ju subjektivt.
Användarvisningsbild
av Derank
Merparten tar nog bort sina emblem för att få en clean look, bryr man sig om vilken motor framförvarande fordon har, har man andra problem anser jag.
av Freddy100
Jag tycker så här....De som inte kan bilar struntar om ni har motorbeteckning eller inte. De som är intresserade kollar gärna av nyfikenhet vad ni har för motor och modell. Att ta bort tom VOLVO märke fattar jag inte. Att köra No Name? Lika bra att köpa Hiundai eller Skoda. Folk gör konstiga saker. Detsamma med svart klister på regskylt...Sverige har redan en av tråkigaste skyltar i Europa...ja...då blir dem ännu tråkigare...
Användarvisningsbild
av GT-mannen
pellemando skrev:
rallekalle skrev: ons 09 sep 2020, 22:07 Grymma böter på modifiering av reg.plåten :-D
Jag ser/fattar inte, lust o förklara?
Att täcka över EU-symbolen på regskylten är olagligt (precis som alla som lägger den främre skylten innanför vindrutan), det vill säga 1500 kr i böter om det upptäcks.

/Håkan

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB[…]

Koppla ur högtalarna a bak så.slippet d[…]

Inte tänkt på de på v70n med i al[…]

Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]