- tis 08 sep 2020, 21:52
I realiteten är det tyvärr så att 30% högre bränslekostnader och modifiering samt tätare servicar inte är något som kommer att slå bredare än den förra satsningen..
/Thomas
EDIT: Bättre för totalmiljön att tvinga in E10 överallt...
lennarte skrev:Bra för dig , och hatten av. Men på bred front krävs i alla fall att det inte blir för dyrt och kanske framförallt att det går att tanka... och E85 pumpar försvinner i rasande fart från mackarna..Funk skrev:Det misslyckades förra gången, och nu när E85 är mycket dyrare tror man att det skall gå bättre.. ?? Tillåt mig tvivla..Jag byggde om min 745-a till E85 för c:a 10 år sedan och bryr mig inte ett sh--t om vad det egentligen kostar per mil. Jag kör inte så mycket (c:a 500 - 600 mil/år) så det är inga stora pengar, men det känns väldigt bra att att säja att den bara "tar" 0,4 l bensin när dom frågar hur mycket min gamla (32 år och närmare 50000 mil) Volvo tar. Rent miljömässigt måste det vara bättre att den dricker 0,4 l/mil bensin än 1,3 l/mil som den gjorde innan jag byggde om den. Volvon är byggd för enbart E85, ska jag köra på bensin får jag byta spridare. Inget större jobb, men inget man gör om det inte är tvunget. Den "tar" c:a 1,6 l/mil, men etanolens avgaser är ju mest vattenånga/Thomas
I realiteten är det tyvärr så att 30% högre bränslekostnader och modifiering samt tätare servicar inte är något som kommer att slå bredare än den förra satsningen..
/Thomas
EDIT: Bättre för totalmiljön att tvinga in E10 överallt...
Insert punchline here !_____________________________