Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
kantarell skrev: ons 09 sep 2020, 09:05 Jag tycker själv, utifrån att ha haft det i 3 bilar på raken under ca 40 000 mil, att det är en milsvid skillnad mellan "vanligt" skinn och det perforerade med kyla och numera även massage. Dyrare, javisst, men en klar klasskillnad. Använder inte massagefunktionen själv men min sambo kommer att nöta ut den. Det redan från början mjuka skinnet åldras med utseende och känsla i behåll. Efter 20 000 mil utan annan behandling än en och annan avtorkning så var det möjligtvis ännu bättre än som nytt.
Jag har aldrig haft perforerat med kyla så jag kan inte uttala mig om det. Men det blir verkligen ett saftigt prispåslag för att få det riktigt bra i så fall.

Ska bli intressant att köra med textil igen efter mer än 15 år med bilar med skinn. Varje år tillbringar vi 3-4 veckor hos mina svärföräldrar som bor utomlands på varmare breddgrader, där är skinnklädsel relativt ovanligt, även på ganska dyra bilar. När jag kört de bilar svärföräldrarna disponerar så har tanken kommit att testa textil igen. Jag har insett att det verkar fungera bättre än skinn. Även om skinnklädsel ger en lyxigare känsla. Men nästa bil, om 3 år kanske blir perforerat? eller ull.. :-)
Senast redigerad av 1 Primus, redigerad totalt 0 gånger.
av tomasaso
kantarell skrev: ons 09 sep 2020, 09:05 Jag tycker själv, utifrån att ha haft det i 3 bilar på raken under ca 40 000 mil, att det är en milsvid skillnad mellan "vanligt" skinn och det perforerade med kyla och numera även massage. Dyrare, javisst, men en klar klasskillnad. Använder inte massagefunktionen själv men min sambo kommer att nöta ut den. Det redan från början mjuka skinnet åldras med utseende och känsla i behåll. Efter 20 000 mil utan annan behandling än en och annan avtorkning så var det möjligtvis ännu bättre än som nytt.
Jo, jag har sneglat på den, men får inte den att gå in i kalkylken.
av kantarell
Det här med kalkylen var ju lite enklare för min egen del. Leasar en XC60 R-Design på mitt eget enmansföretag och min chef (alltså jag själv) var rätt så tillmötesgående när jag förklarade att om man kör runt 5 000 mil/år så vill man sitta så bra som man kan. Den förhandlingen tog inte så lång tid.
Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]

Jäklar vad plastigt kinesisk den ser ut/k&aum[…]

Hehe, fler än jag som lagt märke till de[…]