Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 780xlt
Någon av er i forumet som har erfarenhet av bra, men ej märkes, verkstad i Göteborg där ni tycker ni fått bra service och vettiga priser?
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag "puffar" på denna tråd då jag själv är intresserad. Vad finns det för alternativ till "Dyr-Bilia" i Göteborg med omnejd för en "vanlig" service??
av Robert63
Shellverkstaden i Lerum drivs av en kille som tidigare arbetat på Volvo. Han har all utrustning och betydligt bättre priser. Jag har hört att han dessutom är duktig och håller i kundens pengar, dvs föreslår alltid kostnadseffektiva allternativ.
Användarvisningsbild
av Guligan
Tack, jag skall höra med honom i Lerum.
av Robert63
Guligan, en "vanlig service" kan du låta vilken allbilverkstad som helst göra, det behövs ingen raketforskarkunskap för det. Ring runt och kolla pris, det kan du spara mycket på. Och som köpare på en bil struntar i vart fall jag i om servicen är stämplad från Bilia eller "Mekverkstaden". Det senare tyder bara på att säljaren har sunt förnuft.
Användarvisningsbild
av Guligan
Robert63 skrev:Guligan, en "vanlig service" kan du låta vilken allbilverkstad som helst göra, det behövs ingen raketforskarkunskap för det. Ring runt och kolla pris, det kan du spara mycket på. Och som köpare på en bil struntar i vart fall jag i om servicen är stämplad från Bilia eller "Mekverkstaden". Det senare tyder bara på att säljaren har sunt förnuft.
Nix, du har rätt. Däremot är det många av "mekverkstäderna" som siktar på Bilia och andra märkesverkstäder när det gäller prisnivån. Skiljer det inte mer än nån hundring så kör jag lika gärna auktoriserad Volvoservice.
Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]