Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det bästa är att ha oem- numret på delen man ska köpa. Då blir det aldrig fel. Går man bara via reg nr kan det bli fel. Detta gäller Autodoc. Jag gillar Autodoc och beställer mycket där. Billigt för kvalitetsdelar. Om man har tid att vänta i en vecka.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av Andis
drlecter skrev:Det bästa är att ha oem- numret på delen man ska köpa. Då blir det aldrig fel. Går man bara via reg nr kan det bli fel. Detta gäller Autodoc. Jag gillar Autodoc och beställer mycket där. Billigt för kvalitetsdelar. Om man har tid att vänta i en vecka.

Håller helt med. Köra på oem nr är en mycket bra ide för få rätt delar. Tur autodoc finns hade blivit riktigt dyrt annars för kvalitets saker. Innan autodoc beställde jag via autotailman i tyskland men dom försvann. Hjullager skf var halva priset via dom tror autodoc har samma rabbat.
av m2c
skaanlj skrev: tor 03 sep 2020, 00:15 Hur hittar man då OEM-nr på det man skall ha så det blir rätt?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Bäst är ju om du kollar OEM numret via reservdelskatalogen i VIDA. Den kan du ladda ned på en viss piratbukt utan att köra hårdvaran. Dock är den rätt så känslig på att man har rätt hårdvara osv, så bäst är ju att ladda ner den i en version som går i en virtuell maskin (emulerad dator).

Jag brukar fuska och kolla vilket OEM nummer delen har på vparts som jag tycker är duktiga att ha rätt delar. (Går snabbare än att starta vida på min gamla dator). Sen beställer jag via trodo som har mycket bra märkesdelar till bra priser. När man checkar ut så bockar jag i att de ska kolla i sina reservdelskataloger att delen passar till min bil. Har aldrig blivit fel hittills.
Användarvisningsbild
av wissel
Har använt mig av SKRUVAT de senaste åren. Har aldrig fått fel. Köpte nyss Bromsok, bromsskivor o dubbelt upp med belägg. Båda sidorna fram.
4000 och med snabbleverans. Till min bil.
Fick prisuppgift från verkstad a 5900:- per sida. Viss skillnad ;-)
Bytte bla fjädrar fram på en xc70 för 3 veckor sen. Märke Sachs. Funkar fint, har inget negativt att säga. Ca 400:- st på Autodoc.
Men jag tror att Lesjöfors fjädrar är bäst. Men drygt 100:- dyrare per styck..

av skaanlj
Vrf är Gummimellanlägg Övre OEM30666314 så satans dyr på Autodoc, 398kr/st (TEDGUM) och 79kr på Vparts.
Beror det på materialet?

Är TEDGUM verkligen "300kr" bättre än Vparts?

Min gissning är att din dragkrok inte blir go[…]

Alternativet till att nyckeln finns i bilen ä[…]

XC60 MY27

Det beror på att jag / vi inte tror på[…]

Hej, jag har problem med att jag får felkod […]