164anders skrev:Larse: mina extraljus är 3st NBB alpha 2 bred 1 smal tor du att det är samma strålkastare som X3M eller är det en annan slipning på glaset?
ER: har du några tips på några hyffsade xenonkit? du skriver billiga och jag tycker dom flesta jag hittar är billiga dom enda som jag ett som verkar vara lite dyrare ( och bättre?) är xenonkungens PREMIUM HID är det sådana man ska satsa på? eller duger det med billigare?
mvh anders
Med billiga syftar jag i första hand på kit under 1500kr(basic-kit), dom finns sällan/aldrig med 4000/5000K-lampor och bygger oftast också inte på erkänt bra komponenter vilket lite dyrare gör och då håller dom också för frekventa av och påslag. På mitt gammla 35W kit dog en ballast trotts att det satt i halvljuset efter 8 månader, men så var det ju också billigt skit med dagens mått mätt.
Premiumkitet kanske är lite overkill så standard skulle duga även om högre effekt gör bättre ifrån sig, Standard finns heller inte i 4-5000K, bara som 6000 och 8000K.
Kan dock rekommendera Maxlux 45W som jag har med slimade ballaster och jag ser liten anledning att köra på 35W till extraljus när man ändå vill ha maximalt ljus. Fanns hos xenonkungen i somras, numer bara hos tillbilen.se och säkert nån mera som jag inte hunnit leta fram och dom har 5000K lampor. Xenonkungen har även fördelen att dom säljer halvkit så dyrare kit betyder inte att det blir dyrare med 3 xenon till ljus av den anledningen.
Radicast techone har 4000K lampor men bara i H1 och H7.
Varför jag är tveksam till billigare kit till hel/extraljus är just det frekventa av och påslagena som sliter på delarna mer än var halvljuset gör men där ställs som sagt andra krav som att lura bilen att den drar 55w/st och inte 35W.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..