Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThomasNygards
BGA skrev:CarMan : "ja det går att byta, inte så svårt heller, bara bort med kåpan." Såå lätt är det inte alltid! Kåpans nedersta Torx-skruvar var omöjliga att lossa - har provat med huggmejsel o lufthammare. Lådan är "nyrenoverad" med bl.a ny converter. Nån idiot har väl dragit skruvarna med luft/elverktyg utan koll på moment. Håller nu på o lyfta ut paketet pga den idioten.!
Usch! Dokumentera gärna så mycket du kan. Det skulle uppskattas stort!
av Iznogoud
Andis skrev: sön 18 apr 2010, 02:06 Imponerad över din repration blue eagle boy

Har själv med det felet på min att den ibland rusar vid växling har hittils bara märkt det vid lugn körning när den växlar mellan 3-4 växel. typiskt nog efter att jag betalat bilen och inte han framföra det, har kört 500 mil sen jag köpte den för 2 månader sen.

Ska prova och byta oljan i min och se om det blir bättre annars blir man väll tvungen att våga sig på det du gjort på din. huu rysser av tanken att plocka ner ventilhuset på den.

Men din tråd bjuder på många viktiga fakta, som jag tackar för att du har lagt upp.

mvh
Andis
Jag verkar ha exakt samma problem som dig. Växlar konstigt mellan 3-4:an.
Typ "shift flare" eller vad fenomenet kallades.
Nu är det ju en gammal tråd, men blev nyfiken på om du fick till problemet? Vad åtgärdade du? :-)

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]