- tor 06 aug 2020, 18:46
#1395128
MickeM skrev:Lövet skrev:
Hoppas bilen är manuell? De får absolut inte varva automatlådor på det sättet.
Utveckla gärna.
Varför skulle man inte kunna varva en automat stillastående?
I N eller P, givetvis.
Jag antar dom inte bränner koppling på manuella för motstånd. Eller?
För att oljan inte cirkulerar på rätt sätt då och upphettas alldeles för mycket. Det är därför Bilprovningen har ett generellt förbud mot att varva diesel automater på opacitetsmätningen. Det har rasat lådor av det. Automater ska kollas enbart med felkodsläsare.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i