PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av anteb
#1384406
Vad är felet när frostpluggen under termostaten ploppar ur?
Bytte till en annan topp och vid uppstar och körning så trycktes den bort.
Kollade om termostaten satt fel då och då satt den med pil inåt och inte riktning mot kylaren, ändrade termostaten bilen riktad mot kylaren bytte till ny Frostplugg med packningsklister på, prov startade idag och den fick gå på tomgång den hade inte nått arbetstemp när jag provad att gasa lite på pedalen och då trycktes pluggen ur :-(
Hålet var väl rengjort före montering av brickan så nu har man gett upp detta om ingen vet vad som är gjort fel ?
av anteb
#1384466
Kan ta en bild på hur de ser ut på gamla toppen och på hur jag knackat brickans
image.jpeg
image.jpeg (203.2 KiB) Visad 4173 gånger
image.jpeg
image.jpeg (159.4 KiB) Visad 4173 gånger
av LarsBd
#1384480
Har lite svårt att se hur och vad som är gjort men brickan är kupad före montage och efteråt ska den vara "helt" plan, den expanderar lite vid montaget och fastnar om det görs riktigt.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1384510
Knackar man för mycket får det motsatt verkan. Väl rengjort, Permatex och kulhammare funkar bra.
av anteb
#1384525
Så brickan ska vara helt plan och inte som på den gamla toppen där den är inslagen mer änplant så att den buktar inåt?
av anteb
#1384526
lennarte skrev: ons 10 jun 2020, 20:13 Knackar man för mycket får det motsatt verkan. Väl rengjort, Permatex och kulhammare funkar bra.
Ja har jag då knacka den för mycket om du ser på den nedre bilden?
men på den gamla toppen så är brickorna mer inåt än helt plan,
av Amarace
#1384767
En bricka som en gång är "knackad" är förbrukad

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]