Moderator: Moderatorer

Från tff.se ” Ersättning för parkeringsskada

Om du har fått en skada på ditt motorfordon medan det stod parkerat kan du ha rätt att få ersättning från oss. För att du ska kunna få ersättning måste du visa att skadan har orsakats av ett annat motordrivet fordon som har smitit från platsen. Skadan måste ha inträffat i Sverige.”
Igår lämnade jag in bilen för omtätning, kamaxelöverfall efter ett oljeläckage som upptäcktes vid service.
Får hoppas att det håller bättre än när man tydligen gjorde samma sak förra året.
Steffe3 skrev: tis 09 jun 2020, 16:56 Man blir ju sugen på att koppla om dashcamen till parkeringsläge med batteri, även om det är olagligt :P Just in case liksom.
Man kan ju säga att man satt i bilen :-)
Micce1980 skrev:
Steffe3 skrev: tis 09 jun 2020, 16:56 Man blir ju sugen på att koppla om dashcamen till parkeringsläge med batteri, även om det är olagligt :P Just in case liksom.
Man kan ju säga att man satt i bilen :-)

Det är väl om man hamnar i rätten inte direkt lagligt, men ett försäkringsbolag bryr väl sig inte om vart filmen kommer om de slipper att betala...
Fri bevisföring, så du kan använda det som bevis, men med möjligheten att man får en motanmälan pga kameran. Nu är det väl inte jättetroligt att det går så långt dock, men risken finns alltid.
Det är ju även upp till motparten att bevisa att du inte satt i bilen med ändå. Enda sättet är om den personen med har en bilkamera, men den filmen lär denne väl inte visa upp ändå :-)
Sådär, då har bilen varit tillbaka på verkstan och den läckande bakluckan.
De lagade bilen på en timme, visade sig vara något clips/plugg inne i luckan som inte satt där det skulle, vilket gjorde att vatten rann in...
Bara hoppas att det håller tätt nu, men de har ju spolat bilen så saken bör vara avslutad :-)
  • 1
  • 1333
  • 1334
  • 1335
  • 1336
  • 1337
  • 1912

Det är service på mindre ort, lå[…]

Jag testadeatt att trycka i lite mer gas, hjä[…]

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]