Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Tänker byta till bättre lampor i S80 (just nu sitter det väl biltemas i hel och halvljus) men lite tveksam till hur jag ska gå till väga, i mitt huvud finns det 3 alternativ:

1. Bättre lampor än vad jag nu har (Typ Filips nightbreaker eller osram, någon som har några rekommendationer?) Samt så kommer vi byta reflektor + glas då det har gått sönder.

2. Konvertera till xenon, samt eventuellt "xenon reflektor" och nytt glas. Vet att det brukar kunna vara problem med besiktningen om man gör detta?

3. Konvertera till LED (och nya reflektorer och glas, antar att man gör på orginal då?) Gissar att samma problematik kring besiktning med detta val?

Tacksam för era erfarenheter!
Här får du lite att läsa :-)
Har själv åkt med Philips X-tremevision några år men går nog till GE megalight ultra när lagret är slut.
Alla lampor tappar ljusstyrka långt innan de slocknar helt. Livslängden är vanligtvis specad till tidpunkten då bara 50% av ljusstyrkan är kvar. Brukar bli stor skillnad att sätta i nya..
Och reflektorerna brukar bli vara rätt matta efter 10-15 år. :-/
viewtopic.php?f=22&t=152278

Toyota har 10 år eller 100.000 mils batterig[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ja dina prylar håller gott skick. Hoppas du[…]

SKF vänster drivaxel montage.

Hur ska den kunna åka ur lådan s&arin[…]

Här får du lite att läsa :-) Har[…]