- ons 29 apr 2020, 18:19
Lucif3r skrev:Jag finner det mer troligt att det rullar 740is med delar av 760 inredningen orginal, än 960is med S/V90 inredning orginal.Du har säkert rätt. Jag hade aldrig funderat över inredning och stolar om det inte varit för att jag skulle kolla på elvärmen i framstolarna. Det är skinn klätt både på framstolar och baksäre (helskinn), på dörrsidor, delar av instrumentbräda och vindrutestolparna. Ratten är en skinnklädd sportratt som det står "Volvo Racing" på. Hittade inget kopplingsschema som stämde, och när jag sökte på numret på reläet som sitter under stolarna så visade det sig att det är en termostat som sitter på USA modellerna av 760 och 780. Hittade bara sidor med engelsk text, och kollade då på elschemat i min Haynes bok och där hittade jag rätt schema på -88 års 760. Funderar på om min 740 kanske är importerad, men då hade det väl inte varit årsmodell -88B. Har för mig att den är registrerad i september -88, men modellen kom ju redan i april -88 så den kanske varit över (eller på väg över) till USA och vänt ????
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V