Moderator: Moderatorer

@Micce1980, Jepp, precis den jag tänkte på :)
lugnet skrev:Nyligen köpt min första bil någonsin (Volvo S80 2.5 T, 2007) så tog med den för en biltvätt, pumpade däcken, och ringde om en parkeringsplats.
Sedan vart det en biltur i spöregnet i tystnad, och lite glida runt i stan. Så befriande och avkopplande att köra runt ensam i regnet och fundera på saker och få en stund för sig själv.

Även om det är riktigt simpla saker så gav det en känsla av självförtroende efteråt, liksom känslan att göra rätt för sig och hålla ordning på bilen, samt den som sagt avkopplade bilturen i regnet.

Någon som saknar känslan med första bilen efter att ha läst detta och känner igen sig?
Den känslan lever kvar ännu, trots att man är inne på sin andra bil nu ;)
Møbbe skrev: mån 27 apr 2020, 12:41 Fik tonet ruderne "20%"
Helt rätt :) Den är väldigt svart på ett bra sätt. Nummerskyltshållare utan text med nu bara så är den klar sen ;-)
peppepp skrev:Den känslan lever kvar ännu, trots att man är inne på sin andra bil nu ;)
Vad härligt! Har du märkt att den känslan kan smitta av sig i andra delar av livet? Det kändes mycket lättare att söka nytt jobb idag t.ex för jag fick känslan av ordning och reda av bilen.
Lite off topic men ah, det är väl ganska logiskt egentligen att det smittar av sig med ordning och reda på annat i livet också. Det passar ju inte att vara noga med bilen och ha en tillvaro som är upp och ner i övriga livet, inte för mig iaf!
lugnet skrev:
peppepp skrev:Den känslan lever kvar ännu, trots att man är inne på sin andra bil nu ;)
Vad härligt! Har du märkt att den känslan kan smitta av sig i andra delar av livet? Det kändes mycket lättare att söka nytt jobb idag t.ex för jag fick känslan av ordning och reda av bilen.
Lite off topic men ah, det är väl ganska logiskt egentligen att det smittar av sig med ordning och reda på annat i livet också. Det passar ju inte att vara noga med bilen och ha en tillvaro som är upp och ner i övriga livet, inte för mig iaf!
Inget direkt jag tänkt på, men bilen är ju lite som ett barn för en själv haha så hör väl kanske ihop på något sätt :party:
peppepp skrev:Inget direkt jag tänkt på, men bilen är ju lite som ett barn för en själv haha så hör väl kanske ihop på något sätt
Haha ja men det blir ju nästan så! Som ett barn man vårdar och sköter om xD
Gjort framgång i min r design konvertering. Monterat r des dimljuskåpor. Nu saknas det bara bak-diffusern med synliga slutrör och den lilla listen i fronten. Ja juste, wrappa om kromade listerna var det också.
Tonat bagageutrymmet med Soyafilm. Tyckte det blev helt ok med tanke på pengen. Visst är den lite suddig att se igenom. Och svårt att få det perfekt vid "prickarna" runt rutan. Men hindrar insyn, solen för att bli för stark, och ger lite svalare bil.
På avstånd ser jag ingen skillnad mot fabrikstoning jag haft på andra bilar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 1303
  • 1304
  • 1305
  • 1306
  • 1307
  • 1912

Sista hoppet att forumrävarna här kan hj[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Om jag hade beställt en V90 hade jag kryssat […]

CTEK Laddare (connect kabel)