Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Dickens skrev:Är det elstolarna som går sönder eller är det klädseln?
Det är klädseln som går sönder på Momentum och R-design. Den är ett slags konstläder som inte håller.

1.9 är bara helt felskrivet, stämmer inte på nåt sätt.
Användarvisningsbild
av Dickens
Ok tack Lövet för svaret. Den kändes fin och var rel pigg.
Ang klädseln är det en easyfix eller krävs det större åtgärder typ sadelmakare för att få till det?
av Solomon
Micce1980 skrev: mån 13 apr 2020, 15:46 Fast elmotorn krånglar väl nästan uteslutande bara för att folk separerat den från oket vid byte av bromsbelägg?

Hur som, använd en vida dice eller ett 9v eller 12v batteri och två kabelstumpar så slipper man separera de två och slipper en del framtida problem med största sannolikhet :-)
Nä vi aldrig separerat elmotorn från oken! Dom sprickas själv men med tiden kan gå sönder allt!
av Lövet
Dickens skrev:Ok tack Lövet för svaret. Den kändes fin och var rel pigg.
Ang klädseln är det en easyfix eller krävs det större åtgärder typ sadelmakare för att få till det?
Man brukar behöva byta klädseln på sittdynan. Går att göra själv men inte jättelätt kanske. Men är sprickorna små kan man ju leva ett tag med det. Det går inte sönder över en natt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Solomon skrev:
Micce1980 skrev: mån 13 apr 2020, 15:46 Fast elmotorn krånglar väl nästan uteslutande bara för att folk separerat den från oket vid byte av bromsbelägg?

Hur som, använd en vida dice eller ett 9v eller 12v batteri och två kabelstumpar så slipper man separera de två och slipper en del framtida problem med största sannolikhet :-)
Nä vi aldrig separerat elmotorn från oken! Dom sprickas själv men med tiden kan gå sönder allt!
Låter ju skitbra ;-) Tur man kröp under och inspekterade nuvarande ex. innan köp i alla fall då :-)

Colorglo lagade väl den ökända t-tec klädseln om jag minns rätt för en rätt ok summa
av specos
Ny klädsel kom på senare modeller, tror det var i samband med faceliften -14. Jag hade samma sprickor på både min V70 II och V50. V50´n reklamerades och ersattes med en ny klädsel utan det förhatliga t-tec. Hade jag betalat själv tror jag det hade gått på 3-4 tkr per stol hos Volvo...
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag trodde skinn var standard i R-design men det verkar varit tillval? Hittar lite skumma tyg/t-tec klädslar på några bilar när man kollar på olika r-design bilar pre-facelift.
av frippe64
Dickens skrev: sön 12 apr 2020, 22:27 Ny fråga i samma ärende.
T3 r-design eller summum vad ger mest för pengarna.
Förstnämnda bil är den som är nämnd tidigare i tråden.
Det beror ju på vad man vill ha. Själv skyr jag alla typer av R och sport m.m.
Anledningar:
Breda och dyra bullrande däck.
Dålig markfrigång och stötigt sportchassi.
Obekväma och trånga sportstolar.
Bling bling lister och annat pålimmat krafs.

Men som sagt, det beror på vad man vill ha.

Sen är den där galonklädseln inget vidare; spricker, varm på sommaren, kall på vintern, men lätt att torka av.
Jag föredrar tylösand i min bil, men galon där ungar ska åka.

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]